Nationerna vibrerar

Igår mycket trevlig kombinationfest. Med ja må hanleva och midsommarstång i en enda röra. Folket var också rörligt på många sätt. Käket midsommartraditionellt och drycken likaså. Detta känns litet idag. När vi skulle hem fanns ingen taxi. Vänta två timmar eller gå var frågan. Vi gick... mitt inatten bland rattfulla kör-så- fort-i-helvetes-förare. Vi hoppade ner i diket med jämna mellanrum. Väl hemma kände vi oss närapå hälsosamma. Men sen kom i håg vad som hänt tidigare under kvällen....
Vaknade i morse eller vad man ska säga klockan var 12.30. Sånt trodde jag inte hände längre eftersom vi blivit så gamla så "vi brukar aldrig sova längre än till typ tio". Uppenbarligen är vi inte så gamla ännu.

Nu har jag vart å hämtat bilen. Snart skall vi åka iväg och se på MATCHEN. Som enligt aftonbladet kan sänka en hel nation, frågan är väl bara vilken. "I kväll klockan fem stannar Sverige, men Tyskland stannar mer. Om svenska huvuden känns småtunga av snaps och små grodor i dag så är det ingenting mot den plåtslagar-ända-in-i-själen-baksmälla som det här folket kommer att uppleva om deras fest tar slut i kväll.
  Åtta av tio tyskar följde gruppmatcherna på tv, nu får de med sig den nionde också. Man pratar på fullt allvar om att det här är ett VM och ett landslag som gjort mer för att ge en flaggviftande, positiv bild av det enade Tyskland än något annat sedan muren föll." skriver Simon Bank.

Detta är väl nåt som är väl värt att begrunda.

Om tre timmar cirkus vet vi hur det blev.

Kommentarer:
Hälsningar från : den andra

jag bettar på 4-3 i straffar för Sverige.

2006-06-24 @ 15:35:04
Hälsningar från : lena

fult att betta när jag nu vet resultatet, men iaf en underbar kväll, hade vi tillsammans. Älskar faktsikt doften av grill, svettiga tonårsbarn, frustrerade män i medelålder och rioja
HEj
A SVERIGE

2006-06-25 @ 00:24:19

Jag tycker att:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits