Detta är ingen semester

.. det är ett arbetsläger. Du hade rätt Helena. Idag gick jag upp 8.00. Åt frukost. Därefter fick jag göra en blixtsnabb översättning av rutiner för hanterandet av norska lägenhete. Därefter åkte vi iväg till La Mata. För att få loss Pia från arbetet så var jag behjälplig med att packa ner en dams bohag för vidare transport till Sverige. Därefter tog vi en paus och gick på marknad. Det var trevligt. Vi satt på en strandrestaurang och filosoferade över livet. Därefter tog vi bussen hem. Vi det laget rymde jag till havet. Hade en go stund och tog ett par dopp. Perfekt värme på vattnet. Minst 23 grader. Sen gick jag tillbaka till "campet". Fick tillstånd att duscha. Sen var det dags att inhandla förnödenheter. Eftersom Benkes bajsbruna fortfarande har punka så var det till att gå och bära. Jag får ju tillägga att det faktiskt är varmt här. Nu har jag gjort en sista insats. Skalat potatis (fast det sista tillhör ju normal hövlighet som gäst.)
Men jag får ialla fall mat säger Pia och dessutom ett glas rödvin. Så jag klagar inte egentligen.

Kommentarer:
Hälsningar från : Pia

Visst gör hon :) Å andra sidan så vill hon ju träna jämt....och då är ju hushållsarbete och promenader jätte bra. Eller hur ?

2006-06-07 @ 21:01:10
Hälsningar från : den andra..

:)

ha ha...

men det är ett charmigt arbetsläger och efter ett tag förstår man att det "onda" ögat egentligen är fyllt med kärlek.

jag tror ni har det skitbra. ha ha!

2006-06-07 @ 21:01:38

Jag tycker att:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits