bra söndag och cockeröron

Först vaknar man, myser litet, sover litet till kanske, går upp äter frukost, läser tidningen. Sen planerar man eventuella aktiviteter. Idag har jag trimmat hunden. Han ser rätt kul ut nu. Klippt överallt men inte på öronen för dem funderar jag fortfarande över hur jag ska göra. Kommer nog på nåt. Sen följde jag med maken ut på stavgång i 1 timme och 25 minuter. Jag måste medge att det är rätt tråkigt med stavgång. Det tar framförallt lång tid. Maken säger att man kan variera vägarna. Men det tycker inte jag hjälper. Att gå stavgång är lika kul som att cykla på motionscykel inomhus. Men det är ju effektivt.

Efter vi hade varit ute badade jag den smutsiga hunden. Han var rätt smutsig innan och det blev ju inte bättre efter vändan i skogen. Men nu är han i toppform. Klippt (förutom öronen då) och ren och så. Anledningen att jag klipper hundeländet själv är att senast när han var inlämnad på trimmet såg han inte så snygg ut. Jag fick klippa bort flera tussar. Kort sagt var inte nöjd. Så jag köpte en sax till. Och tänkte att nu tänker jag ta hand om detta själv. Det blir ungefär lika snyggt eller fullt, det beror på hur man ser det. Men det är litet småjobbigt  och så det med öronen.

Nu har vi grillat - igen - och snart är det riktig kväll.
Fem dagar kvar till semester.

Kommentarer:
Hälsningar från : Pia

Jag inser nu att båda mina vänninor i alingsås som säger sig vara djurvänner, hundägare e taskiga mot sina djur. Stackars Oliver, säker skrattade andra hundar åt honom när ni var ute. Sådan vi kallar för mobbing i människovärlden. När ska du inse att du är kommunalarbetare och inte hundfrisör ! Håll dig till att säga kloka saker till dina underdragisar o vänd papper. Låt Oliver vara ! Stackars djur...var e djurens vänner ?? Oliver kommer att bli utskrattad avrje gång han ska ut o kissa av sina kompisar.

2006-06-25 @ 19:20:46
Hälsningar från : Me

nej han faktiskt rätt vacker. Men ser hur muskleran spelar. Han ser inte värre ut än vanligt. Det är dessutom svalt och skönt för honom. Utom på öronen då.

2006-06-25 @ 19:25:15
Hälsningar från : den andra

kanske du kan klippa kebaben också? jag vet inte om man får det dock, men vad kan hända liksom?

2006-06-25 @ 20:29:50
Hälsningar från : Me

.. ja vad kan hända... han kan bli oerhört ickerastypisk... sen ska han nog trimmas genom att man rycker loss hår... nej jag tror inte på klippning för hans del. Sorry

2006-06-25 @ 21:34:09
Hälsningar från : R3

Och ni kallar er för djurvänner. Usch och fy...stackars hundar/kebaber

2006-06-25 @ 21:55:44
Hälsningar från : Me

En klippt hund e en lycklig hund. Så det så!

2006-06-25 @ 22:59:31
Hälsningar från : den andra

jag har klippt min gybe. en klippt gybe är en lycklig fru.

2006-06-25 @ 23:10:55
Hälsningar från : R3

Så det räckte inte med ev. njursten utan du misshandlande honom med en sax......har han verkligen sagt ja till giftemål ?

2006-06-26 @ 06:39:01
Hälsningar från : den andra

man skall inte underskatta effekten av haldol :)

2006-06-26 @ 07:27:33
Hälsningar från : Me

sover ni aldrig??

2006-06-26 @ 08:24:28
Hälsningar från : R3

Morgonstund har guld i mun.....inte du heller ?

2006-06-26 @ 08:35:57
Hälsningar från : r1

vill man ha bilen under denna dagen i familjen, för man gå upp tidigt.

2006-06-26 @ 08:38:24
Hälsningar från : r1

och vi skulle gärna vilja ha ett förtydligande på vad just "myser man litet" betyder. obs obss , försök utelämna de snuskiga detaljerna. vi vet att det är svårt, men du har styrkan.

2006-06-26 @ 08:39:47
Hälsningar från : R3

Ja, det är säkert barn som läser bloggen...lite hemligheter ska man ju ha som förälder !

2006-06-26 @ 08:47:25
Hälsningar från : r1

:( jaha, där föll det lilla glädjeämnet.

2006-06-26 @ 08:51:19

Jag tycker att:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits