Tjejträff??, IKEA och konsumtionsfunderingar

När slutar man att vara tjej? Skulle precis skriva om min trevliga kväll ihop med tre väninnor och fastnade i om det var en tjejkväll eller en dammiddag. Svår fråga. Det tangerade dessutom ett av kvällens många samtalsämnen. Åldersnuroser. Vi har ägnat oss åt berättelser och diagnoser av varandra.

Oavsett vad det var,  var det en trevlig kväll. Gott sällskap och allt vad som i övrigt man kunde önska.

Dagen har i övrigt varit fylld av bytesbesök på IKEA. Vi var där fem minuter innan det öppnade och hemma tre timmar senare. Då hade vi dessutom hunnit med köttbullar på varuhuset. Sen har jag sktuvat så att jag har träninsvärk. Sonen är nöjd med sitt rum. Det är mycket svart och vitt. Men faktiskt riktigt snyggt. Nu saknas bara bra garderob. men det kan kanske rådas bot på.

IKEA:s lömska idé måste vara detta att lämna tre månaders öppet köp för att verkligen man ska kunna ägna sig åt att åka fram och tillbaka som en jojo för att byta och reklamera. Läste i bladet att IKEA är den attraktion som har outstanding mest besök per år i Göteborg. Det är väl verkligen , om något, beviset på vilken makt konsumtionen har över oss


Kommentarer:
Hälsningar från : Annalena

Tjej- eller dammiddag det är frågan?!!
Jag bestämmer mig nog för tjej! Det beror på hur man känner sig, på tal om åldersneuroser!
Kram och tack för en trevlig kväll.
Al

2006-08-01 @ 02:30:43
Hälsningar från : Me

Tack själv. Jag känner mig nog också mer som tjej. Kram

2006-08-01 @ 20:46:25
Hälsningar från : lena

öhh det var nu jag skulle varit med eller.^Åh jag säger bestämt att det skulle varit tjejkväll

2006-08-03 @ 01:05:29

Jag tycker att:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits