total disaster

eller nu är det kokta fläsket stekt. Efter denna helg vet jag inte riktigt hur jag skall hantera den  kommande arbetsveckan.
Det känns att man inte längre är så där attans ung och orkar med att köra i hundraåttio knyck hela helgen. Men det har varit trevligt. Kul party på lördagskvällen. Egentligen varken för sent eller för mycket. Jag tror att huvudproblemet egentligen är när man inte sover hemma i sin vanliga säng. Å andra sidan är det  förträfflig frukostservice hemma hos systern och svågern. Efter en lång frukost var det raskt hem med dottern och hunden. Sen till götet för julgodismakning - detta är en tradition sedan flera år tillbaka (ich detta gick inte att kombinera med djembetrummekonsert..). Det var hur himla trevligt som helst. Vi gjorde marsipangodis, chokladtryffel och kola. Men nu känner jag mig totalt utmattad. I morgon skall blien till service och jag måste vara på jobbet 7.30. Sen är det full fart och på eftermiddagen skall jag prata på en konferens. Som tur är tillsammans med en mycket bra person. Så det skall nog gå bra men...... huvva nu börjar jag bli nervös för det med. Jag har i alla fall strukit mina kläder för att på så sätt eleiminera så mycket som möjligt av störande moment att utföra på morgonen.

Nu är det dags att krypa till kojs! Nästa vecka lär det behövas flera gymbesök för att åtgärda helgen dåliga kosthållning.


Kommentarer:
Hälsningar från : R3

Precis vad jag har sagt hela tiden....vi är inga ungdomar längre ! Misstänker att det är billigare att köpa julgodis på Maxi än att baka själv...jajajajaj förstår att det är själva grejen. Har föreslagit R1 att vi ska fixa en julpysselkväll tillsammans.

2006-12-04 @ 07:31:57
Hälsningar från : lilla jan

Tycker om traditioner.Men med åren faller mycket bort på gott o ont,alltid julgodis och stöpa ljus med tjejgänget när jag va ung som ramlade bort,skickade mina (då barn)till mormor att baka pepparkakshus mm(mamma va bagerska o jag inte nått intreserad)Men traditionen är pepparkakor(köpt deg)knäck o ischoklad finns kvar,lagom nivå,

2006-12-04 @ 21:21:50
Hälsningar från : r1

NER MED PYSSLET!

2006-12-05 @ 09:46:32
Hälsningar från : R3

Ibland e du för trist R1.....vi snackade ju om det för några dagar sedan, du skulle ju få lukta på glöggen :)

2006-12-05 @ 09:52:34
Hälsningar från : r1

ja, mycket glögg o sen NER ME PYSSLET!

2006-12-05 @ 10:03:35
Hälsningar från : Me

det räcker med att dricka glögg. Det är ju lite pyssel om man ska skålla mandeln. Att hacka den är överkurs tycker jag. Just godi är ju lite trevligt pyssel. Sen kan man hoppa det andra.

2006-12-05 @ 23:12:43

Jag tycker att:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits