stort och smått

lite funderingar så här en fredagskväll. Denna vecka har allt fallit ur ramarna. Alldeles för mycket att göra. Alldeles för lite gjort och vad gjorde jag egentligen.

Detta avsnitt hamnar under rubriken allmänt men skulle lika gärna kunna vara under veckans
i-landsproblem. Det lyder nämligen sålunda. Vill ni ha maten serverad vid bordet eller vill ni hämta på buffén? Vad skulle ni svarat på denna fråga? Vi svarade som väluppfostrade svenskar: "Det spelar ingen roll, vilket blir enklast för er?" Det blev då förstår buffét. Men det var verkligen gott.

Sen rullade veckan på. Jobb, träning och annat i en enda sörja. Avslutning med en trevlig afterwork. Men jag och maken åkte hem i nästan fortfarande afterworktid och hann med lite fredagsmys. Konsekvenserna av afterworken blev att han somnade i soffan. Snart skall jag väcka honom för att gå på en stillsam hundpromenad.

Kvällen i övrigt bjöd på filosoferingar bl. a. om hur man ska framleva sina dagar som äldre. Kanske ett kollektivboende med delad sjuksköterska och hemtjänst. Sällskapet, som får betraktas som livsviktigt, är väl ändå det viktigaste. Och det får man ju då så att säga på köpet.
 
Hej hopp i lingonskogen. 


Kommentarer:
Hälsningar från : r1

mycket fin tanke. man existerar endast genom andra, så är det. de enda som dock verkar komma ihåg detta är väl "de gamla grekerna" som bygger till ovanpå husen för kommande generationer.

2006-12-18 @ 08:59:40

Jag tycker att:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits