nytt stressmoment

Vi har köpt nytt soffbord. Det är jättefint och av oljad ek. Medföljande skötselråd har lästs högt för maken och sonen. Dottern vet ännu inte vad som väntar henne. Nu har vi plockat fram glasunderlägg i tenn. Jag visste att jag skulle få nytta av dem nån gån. Plus att jag har ytterligare fyra handmålade i porslin gjorda av  faster ma att ta till om det behövs.

Bordet skall oljas in 8 gångger per år .... hade jag vetat detta, vete sjutton... men det är fint. Dessutom ett satsbord så att vi nu äntligen kan få plats med litet på det... om vi nu vågar äta vid det, hähä.

Annars är det skönt med fredag. Har dammsugit, det får räcka som städning denna vecka.

Sprungit fem km på bandet efter ett bodypumppass. Allt känns alltså bra. I morgon är det party., Dessförinnan hinner vi nog med en sväng på stan och kansek en tur till tippen med det gamla bordet.

Kramar till alla.


Kommentarer:
Hälsningar från : caroline

lät lite avancerat skötselrådet till det där bordet . själv köpte vi ett par skinnsoffor för ungefär ett år sedan det första som hände var att det blev repor på dem då katterna gick på dem .

Hälsningar från : R3

Hoppas verkligen inte Anders ska stta vid bordet och dricka vin, det kan ju hända precis vad som helst har jag förstått :)Olja inbordet gör du ju samtidigt som du storstädar varje lördag ! Lätt som en plätt !

2006-12-02 @ 06:54:22
Hälsningar från : Anonym

man behöver bara göra det 8 gånger per år!

2006-12-03 @ 21:11:19
Hälsningar från : Juliusgina

Home Page I am really excited! Very useful. It very impressive. :-)

2010-06-15 @ 09:11:37
URL: http://juliusgina.3steps.com

Jag tycker att:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits