Juldagsfrid

Idag har det varit en perfekt juldag. Startade med att efter frukosten bege mig till kyrkan. Nu pratar vi inte om julotta. Det tycker jag personligen är en okristlig tid att gå i kyrkan. Nej detta var en vanlig hederlig juldagshögmässa. Finstämt och vackert. Bra predikan. Prästen talade om att låta juldagen gå i enkelhetens tecken till skillnad hur julafton brukar vara.  Nu vet jag inte om det var så vi gjorde men på ett sätt var det det. Vi gick en skogsprmenad med goda vänner. Efter det så hade vi knytkalas hemma hos dem. Dagen avslutades med hederligt gammaldags sällskapsspel. Det kändes bara så bra. Vi var glada åt att ha varandra och hade en fantastisk dag. Det är så det skall vara.

Nu ska jag gå och lägga mig och läsa. Det är också en go känsla.

Kommentarer:
Hälsningar från : r1

:) fint.

2006-12-26 @ 15:39:24

Jag tycker att:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits