huvva och en fråga

nu har jag gjort det jag tänkt ett tag. Hur länge berättar jag inte. Städat kylskåpet. Varje gång under sista tiden när jag öppnat detsamma har det kommit  en lite mysko lukt. Inte så stark och inte definierbar och den försvann så snabt varje gång att jag har förträngt det hela. Men idag skulle det ske.
Jag började med att tömma alla hyllor och diska alla hyllor. Det behövdes om man säger så.  Det blev verkligen fint. Men fortfarande hade jag inte hittat något som "lukten" kunde härledas till. Grönsakslådan hade jag redan kollat häromdagen så där kunde det inte vara. Fortsatte så med alla facken i dörren. Och så äntligen. Något mystiskt fullständig omöjligt att se vad det var låg i en plastpåse.... usch... jag sände genast en elak tanke till maken som brukar lägga in halva lökar och annat som han ska använda senare i veckan men som glöms. Men det hade ju det goda med sig att kylskåpet blev städat. Nu är jag nöjd och glad med min insats. Tycker inte att jag behöver göra så mycket mer idag.

Avslutningsvis: Skall dottern få göra en piercing i underläppen? Det är en av de stora frågorna i familjen just nu. Själv är jag kluven. Det är bättre än en tatuering men ändå....

Kommentarer:
Hälsningar från : r1

ursäkta, men vem var det nu som var myndig och bestämde hemma hos er? piercing i läppen gör att man riskerar både skadade nerver, skadade tänder, skador i tandkött med tandlossning i förlängningen.

svarar du ja blir jag förbannad på dig.

vi sa nej till joanna kring allt sådan fram till hon var 18. och det var bara att stå ut med att vara "inskränkt jäkla tråkmåns".

2006-12-17 @ 15:30:17
Hälsningar från : Me

tack för goda argument! Jag har tänkt vara det. Häromdagen ville hon pierca sig i halsen!

2006-12-17 @ 20:14:24
Hälsningar från : lilla jan

_Min stora gjorde detta med papps godkännande,nu när hon ska få räls frågade tanspec om hon snusade (vilket hon inte gör)hon tog bort den.

2006-12-17 @ 20:52:43
Hälsningar från : R3

Jag kan förstå diskussionen....vi har den nämligen här oxå. Jag har dock sagt NEJ ! Tyvärr har sonen en storasyster som anser att han ska få göra det men men....vi har ju fortfarande veto......2 ½ år till :)

2006-12-17 @ 21:11:23
Hälsningar från : Me

Tack för allt stöd! Hon har förstått att med denna massiva support finns det inga argument som biter på hennes föräldrar.

2006-12-17 @ 22:21:23
Hälsningar från : r1

vi är väldigt _stolta_ över ert tydliga föräldraskap i denna fråga.

2006-12-18 @ 08:57:33
Hälsningar från : Me

Tack!

2006-12-18 @ 09:30:25
Hälsningar från : R3

En annan fundering....när anser ni kloka kvionnor att "ungarna" ska få sova över hos det motsatta könet ? Alltså...hade inga sådana funderingar när de andra två var yngre men nu har denna diskussion dykt upp....när fan ska dom sluta...änglabarnen ?

2006-12-18 @ 09:55:13
Hälsningar från : Karin

Klart ungen ska ha en piercing, haha!nej, jag skojar bara. Jag tycker det låter klokt att vänta några år,nu förtiden ska man ju vara piercad över allt. men jag ska rakt inte säga något, jag är tatuerad, det är ju ännu värre,hihi...=)

Hälsningar från : Me

Karin: Jag tror att du är på tok för ung för att riktigt förstå digniteten i denna diskussion ;) Här blir ingen piercing och definitivt ingen tatuering. Så det så.

2006-12-18 @ 22:32:50
Hälsningar från : Me ang övernattning

Pia: svår fråga. Man vet ju att de gör det de vill i alla fall. Definitivt inte innan de har fyllt 15. Sen beror det på om man känner den de sover över hos. Hur länge de känt varandra. Ja det är mycket som spelar in. Ytterst handlar det ju om vad man som förälder godkänner.

2006-12-18 @ 22:54:53

Jag tycker att:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits