konfaläger...

... nu har vi bara ett barn hemma. Idag körde jag nämligen femtonåringen till nästan fyra veckors vistelse på konfirmationsläger. Det känns en liten aning konstigt. Man är ju inte van att de är borta så länge.

På lägret får de inte ha mobiler. Ett väldigt tjat om detta. Men jag misstänker att sonen har smugglat med en. Sen kan jag inte riktigt se vitsen med detta. Förutom att mödrar och fädrer inte kan ringa till dem.  Det kan ju vara lite störande och ha en negativ inverkan på indoktrineringen.

Nu är det bara 12 arbetsdagar kvar innan semestern börjar. Det skall bli väldigt skönt må jag säga.

Inga direkta planer i  år. Lite tripper iväg. Kanske till grannlandet i väster. Vi får väl se.

Kommentarer:
Hälsningar från : Inga M

Det kan ju låta strikt att inte få ta med mobiltelefon. Men jag tror att jag kan förstå vitsen. Med telefon följer ju inte bara möjligheten att då och då ringa eller ta emot ett samtal. Med telefonen följer numera också ett konstant umgänge med en skara goda vänner via sms och det dygnets alla timmar. Koncentrationen på uppgiften kan bli lidande.

Hälsningar från : evans

Nu tycker man att det är hårt att inte få ta med mobiltelefon, men för x antal år sedan fanns ju inte ens det alternativet. På nåt sätt funkade det ju ändå :)



Hoppas det blir ett roligt konfaläger i alla fall!

2009-06-17 @ 19:20:41
URL: http://evans.blogg.se/

Jag tycker att:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits