utan tvivel är jag inte klok

...nu har jag skickat iväg dottern till  Frankrike. Det är inte där galenskapen består. Utan mer när det gäller alla klokheter som man ska förmedla för att hon  inte ska råka illa ut. Innan hon lade sig och när jag passade på att än en gång förmana henne om att hålla i sin väska i Paris så såg hon smått desperat ut och sa:

"Mamma jag är väl inte dum???!"

Nej det är hon ju inte. Det känns bara lite långt bort. Det går ju liksom inte att ta bilen och komma ilande.

Sen började jag fundera på hur det ska bli i framtiden. Då kan hon ju bege sig ännu längre bort.... Tur att man fått öva sig lite nu.

En sak  som var klok tyckte jag var att jag tog en lite diskussion med henne om vad som var nödvändigt att ta med och inte. Till slut vägde väskan 16.5 kilo. Hon skall ju transportera den. Och i princip tror jag inte att hon hade tagit ut något som hon kommer att sakna.

Kommentarer:
Hälsningar från : Nina

Det värsta är att i sådana fall är ungarna så väldigt långt borta... om det händer något. Så absolut viktigt att inpränta säkerhet i dem.

Hälsningar från : Helena

Tack för de orden Nina.

2009-07-13 @ 16:45:54
URL: http://gutta.blogg.se/
Hälsningar från : Ulla mitt i semestern

Hur har dottern det i Frankrike?

2009-07-19 @ 07:31:41
URL: http://ulla67.blogg.se/

Jag tycker att:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits