... de ska ju rensas också.....

Idag skulle vi ut och cykla.

"Det är skönt att röra på sig!"

Så maken hittade på en tur. Den var tänkt som en runda med mellanlandning vid liten sjö att bada i. Alltid skönt efter många backar. Nåväl så mycket badat blev det väl inte för min del men maken hoppade glatt i.

 

Mina fötter fick vila. Glad var jag för det. Kaffe och macka smakade gott fastän jag inte badat. Det är ju annars en sån där märklig sommarregel från förr. Inte fika förrän man badat och efter fika inte bad förrän om en timme.....

    

Sen började det. Svampmanin. Maken kom plötsligt på att det var ju på den här vägen som vi hittade så mycket kantareller ett annat år..... det går ju liksom inte att sluta leta...... man blir besatt....


Inte fanns det så mycket där vi tidigare hittat men det fanns nya ställen och vår lilla burk som vi tidiare haft smörgås i blev snabbt fylld.

Vi plockade och plockade. Plötsligt slog det mig, där jag låg på knä och fångade in svampar under en gran att ja just det de ska ju tas om hand också.

Sen skall de gärna komma till användning.

I vår familj är det bara jag och sonen som är förtjusta i de gula svamparna. Maken älskar att plocka men avstår gärna från svampmackan. 

När vi var klara hade vi närmare 1,5 kilo svamp i ena cykelväskan.


Cykla och plocka svamp är att rekommendera.

Dagens skörd:



Kommentarer:

Jag tycker att:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits