spinningvecka

skulle man kunna säga att jag har. Men det bara råkade bli så att jag kände för spinning även idag. Det var dessutom helt annorlunda i upplägg jämfört med det igår.
Ett activiopass på 75 minuter. Det innebär att man har extrem koll på pulsen. Sen har just denne instruktören lagt upp passet så att man under de första två tredjedelaran jobbar mycket med intervaller. Jag tycker det är kul att känna att jag rätt så väl kan kontrollera kroppen. Sen den sista tredjedelen så kör man tre supertunga intervall. Och eftersom man har gett kroppen så mycket tid att förbereda sig så känns det helt OK att pressa upp pulsen till 92-93 % av maxpulsen.

Så nu ska här ätas och sen ska jag sova.


Kommentarer:
Hälsningar från : Nina

Jag beundrar dig som orkar med denna spinning. Jag hade legat död bara jag sett spinningcykeln. Det värsta jag vet är att cykla som en tok. Den enda sorts träning som jag vägrar.

Hälsningar från : Sus i dus i desperat träning!

Åh vad härligt! Hade gärna följt med dig! Hihi men hade ett step pass som jag själv instruerade och blev mer än svettig!



Kram Sus

2008-10-22 @ 22:16:20
URL: http://sus68.blogspot.com
Hälsningar från : evans

Jag säger som Nina! Fast jag hade faktiskt en period då jag bara tränade spinning, så då måste jag ju ha tyckt att det var kul :)

2008-10-23 @ 21:28:28
URL: http://evans.blogg.se/
Hälsningar från : ullrika

det låter så himla intressant det här med pulsträning. fast jag är så himla otränad nu jämfört med sist jag var fast i träningsträsket (inget illa ment, du förstår hur jag menar väl!) att jag hade skämts ögonen ur mig om jag satt igång själv. men. större chans för förbättring då hoppas jag!

2008-10-24 @ 00:10:34
URL: http://akirllu.blogg.se/

Jag tycker att:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits