helgen

efter att ha varit på gymmet skulle vi inleda vår helg med en god fredagsmiddag. Maken hade handlat kött mm men på vägen hem så var vi in i butiken efter lite som saknades. Då hittade maken en knölig orange chilipeppar. Annars brukar ha köpa röda avlånga. Denna tyckte han såg intressant ut och skar ner den i löken som skulle smaksätta köttgrytan som i övrigt bestod av fläskfilé, schalottenlök, cantadouost med vitlök och basilika och creme fraiche.

Maken tog hand om matlagningen. När jag passerade spisen drabbades jag av ett nysanfall. Det kändes som om han hade spridit ut vitpeppar i hela köket. Sonen och hans dessutom allergiske kompis satt vid datorn i hallen och de började också nysa. Denna lilla oreanga sak var fruktansvärt stark. Jag smakade på grytan och konstaterade, liksom maken, att detta var nog inte ätbart.... men finns tid finns råd. Jag cyklade iväg till butiken för att ånyo inhandla creme fraiche och ost. Lite irriterad var jag, måste jag tillstå. Men som sonen senare konstaterade så blev maten till sist god om än lite sen.

Annars har helgen präglats av ett märkligt lugn. Dottern har åkt till Sälen med en kompis och vi har bara varit tre. Det känns mycket märkligt.

Fika och en tur på stan på lördagen. Jag köpte ett nytt regnställ. Jackan kan jag dessutom använda som vårjacka eftersom den andas. Sen på lördagen var vi och tittade på vännernas Australienbilder. Det blev ingen film som grundtanken var.  För de hade tagit många kort.... men det var väldigt kul att titta på och det är inte utan att man längtar efter att få göra en långresa.

Nu är det söndag. Och det återstår fortfarande en hel del av dagen/helgen. En tur till gymmet är planerad. Men vi får väl se hur det blir.

Kommentarer:
Hälsningar från : ejmis

Creme fraiche har räddat mig många gånger ;)

2008-03-09 @ 12:10:40

Jag tycker att:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits