Mitt afrika

Grundidén inför afrikatrippen var att anträda den som Karen Blixen. Men tiden sätter mycket käppar i hjulen. Jag hade behövt en tropikhatt och jag lyckades inte med detta. Så det fick bli afrikanskdansinspirerat nairobistuk på det hela.


Resans första anhalt var till grannområdet, dit jag tog mig till fots. där två rastamen gav mig lift.
Vi åkte till Fredholmens lägereld  som vi samlades runt

image151

De två värdinnorna, Kunta och Kinte, hade förberett kvällen på ett alldeles fantastiskt sätt.
 Drinkar  Mat  

Afrikansk karaoke
    

Efter middagen tog den berömda myrsloksdansen vid:
 

Sen upptäckte vi att det inte ingick någon returbiljett i vår resa varför vi var tvungna att ringa på taxi som vi väntade på  läääänge... Inte tyckte vi det var kul. För det var kallt när vi lämnade vårt afrika för att anträda resan tillbaka till civilisationen. Men att döma efter denna bild var vi ändå rätt nöjda.

Och idag när jag ser tillbaka på vår snabba tripp  så var det en härlig tur. Men det brukar gärna bli det i detta sällskap!


Kommentarer:
Hälsningar från : lina

fantastiskt kul var det. Taxichaffisen var jättehärlig när jag lämnat tegelbruket

2007-10-28 @ 19:35:09
Hälsningar från : jag

det var ju bra! jag skyndade mig hem. vi få höras snart.

2007-10-28 @ 19:37:25
Hälsningar från : ejmis

Vilken kul idé med Afrika-fest =)
Kul att se hur du ser ut också.
Sista bilden ser ut att vara tagen ute på landsbygden, tycker mig skymta "hösilage-bollar" där i bakgrunden.

Hälsningar från : olsson

Idag krävde kroppen frisk luft, korvgrillning o svamp plockning va gött för knopp o själ.
Myrsloksdansen tog.
Men va sa taxichaffören när ni hoppade in?

2007-10-28 @ 20:07:32
Hälsningar från : Jag

olsson: Det skulle du bra gärna vilja veta!!! Jo du vi smickadr honom rejält! Så han var så nöjd med att vi föredrog honom framför vårt lokala företag - den bilen hade ju varit på väg i en trekvart när vi snodde er bil. Men tack!

2007-10-28 @ 20:28:31
Hälsningar från : Jag

Ejmis: Mm vi var ute på landet hos en av tjejerna.De har hästar.

2007-10-28 @ 20:29:24
Hälsningar från : evans

Jag som trodde att du skulle till Afrika på riktigt :) Men detta såg också kul ut!

2007-10-29 @ 18:41:20
URL: http://evans.blogg.se
Hälsningar från : Karin

Kul tema och vad fina ni är!!!Känns nästan som att rest til Afrika, bara en elefant som saknas, hihi!Det finns förövrigt en uppstoppad elefant på min gymnasieskola hemma i Örebro, en historia om en cirkus och en galen elefant! haha...

2007-10-29 @ 18:55:58
URL: http://karinrosa.blogg.se
Hälsningar från : Eva

Men vilken kul idé - med Afrikafest!
Kanske något jag ska ta fasta på nästa gång jag har tjejträff hemma hos mig. :-)

2007-10-29 @ 20:11:21
URL: http://suntliv.blogg.se
Hälsningar från : Jag

Karin: Ja detta är väl lite i din smak. Har förstått att du gillar maskerader.

2007-10-29 @ 20:45:11
Hälsningar från : olsson

Vi gick så gärna till stan,vi är vana
Tänk inte på oss.:)

2007-10-30 @ 23:01:53
Hälsningar från : Mej

Men Olsson. Är det allvar? Hade vi vetat detta hade självklart vi använt apostlahästarna.

2007-10-30 @ 23:24:36

Jag tycker att:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits