grus grus

Nu tror ni förstås att jag ska vara lite bitter över allt grus som ligger utspritt på trottoarer och gator och förpestar livet för vårtörstande, sollängtande månniskor.... men icke.

Grus Grus är den latinska benämningen på:

tranor


Tranor! Tjejer här är nu bildbeviset som ni ville ha.
Dock var det ännu inte så många som det är när det som mest. Men det var en härlig dag. Solen sken. Litet kallt i luften. Men helt klart. Våren är här. Och sommartid är det..... något som vi tämligen brutalt blev medvetna om i morse. Jag och maken var uppe i god tid för att ordna frukost, göra matsäck, köra sonen till fotbollsmatchen och sen skulle vi hämta vännerna för ovan nämnda utflykt. Klockan 9 ringer nån galning.... Har de blivit sjuka tänkte jag. "Det är ju sommartid" vrålade maken. Det blev plötsligt hets. Tränaren var på tråden. Alla fotbollspojkarna var samlade och skulle åka iväg. Men vi är vana och kan vara effektiva. 10.15 var sonen på plats. En stund senare var vi på väg. Och vännerna jublade. De och vi brukar nämligen vara lika stora tidsoptimister och därmed inte alltid vara helt i tid. "Sånt här är det ju vi brukar göra" sa de och mös. 

Kommentarer:
Hälsningar från : Magnus Uggla

SÖNDAG,låg i solstolen på balkongen o lyssna på en bok ,ganska behagligt.

2007-03-27 @ 23:13:47
Hälsningar från : Jag

Ok, det låter helt OK faktiskt.

2007-03-28 @ 18:36:24

Jag tycker att:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits