dricka ett måste

sådana här dagar. Det är härligt med värmen. Men svettigt är det måste man säga. Idag var det student i vår stad. Perfekt att göra ärenden för alla var på uppvaktning. Jag var och fixade pass till barnen och det tog typ fem minuter. Tjejen på polisen berättade att det annars brukar vara fullt hela tiden och folk överallt. Tur hade vi som herke. Sen var jag och sonen och ordnade med bankkonto med tillhörande kort. Jag måste säga att de är finurliga på banken. Dottern har sedan ett bra tag tillbaka ett kopnto med ett enkelt uttagskort. Hon har i o ch för sig aldrig några pengar på kontot men tanken är ju att hon skall kunna ta ut sina pengar då och då. Annars kunde hon ju ha dem hemma i en låda. I alla fall så säger tanten på banken att hon rekommenderar ett visa ungdomskort. Det kan ju användas som betalkort också.... Och sen kan man göra hela ett gratis uttag per månad..... Det andra alternativet uttagskort skall tas bort, ni vet ett sånt där kort som man endast kan ha som uttagskort i automat (något som jag tycker är alldeles utmärkt för en trettonåring).... Jaha när då då frågande jag. Det visste hon inte riktigt. Så det blev ett sådant i stället för ett betalkort. Förmodligen är det dyrare för banken men de får väl se det som en investering i en presumtiv vuxenkund. Banken lär ju inte gå under.

Sen var vi och uppvaktade studenter. Trevligt. En ljummen kvällpromenad på det. Nu är det bara te, macka och en stunds läsning som saknas för att dagen skall bli perfekt!

Kommentarer:
Hälsningar från : Pia

Där sa du något....Lilleman behöver nytt pass. Ja vatten är en gudagåva i denna värmen.

Hälsningar från : Jag

Här gick det fort vill jag lova. Om fem arbetsdagar skall de vara klara.

2007-06-07 @ 21:49:13

Jag tycker att:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits