julen var här....

annandagen har mestadels tillbringats i bilen. Det är extremt tröttande att åka bil må jag säga. Julafton och juldagen har tillbringats i Örebro. Kalle, julmat, julklappar, julgrött och julnattsmässa med skönsjungande präst. Därav bilåkandet.

Sen följde en lite seg juldag. Promenad på Oset. Julkänslan var väl inte så överväldigande....
  
Eftermiddagen tillbringade framför TV:n. Sen åt vi porterstek. Gott.
Min svägerska och svåger lagar alltid god mat. De är mycket för olika typer av såser, röror mm. Därför var julmat hemma hos dem verkligen helt OK.

Idag styrdes resan hemåt. Det är alltid skönt att åka hem. Men innan vi riktigt kunde landa stod en tripp till mamma och pappa i Lerum på dagordningen. Träff med dem + syskon och kusiner. Alla var där förutom minsta syster som var kvar i Stockholm. De hade valt en lugn jul hemma med sin lilla dotter, som kom till dem i början av december.

I mitt förra inlägg berättade jag om vår ledsna julhund. Det efterfrågades även kort på densamme. Här kommer både det och en bild på vår gran som jag tycker varriktigt fin i år. Komplimanger till maken och sonen för det! Dottern bidrog med en ny stilig stjärna.
   



Helgen har varit extremt välplanerad. Vår familj har slagit alla med häpnad genom att genomgående kommit exakt i tid.

Nu ska jag sjunka ner i tv-soffan och bara njuta av ledigheten.

Kommentarer:
Hälsningar från : ejmis

Härliga bilder, men vad trist att ni inte har en endaste liten snögnutta.

Hälsningar från : Mia

Godmorron Helena! Ni verkar ha haft en fin jul ändå, trots att det inte finns nån snö och hunden ser ju faktiskt inte så lidande ut nu...;-) Åsså håller jag med dig, granen är jättefin!

2007-12-27 @ 07:08:56
URL: http://www.matmia.blogg.se
Hälsningar från : Alex

Låter som en mysig jul, trots en hel del bilåkande.
Vilken söt hund, cockrar är så fina!
Granen var ett riktigt praktexemplar, hur fin som helst!

2007-12-27 @ 08:11:12
URL: http://nattfari.blogg.se
Hälsningar från : Vaniljis

Aha, ni var i min stad. Oset är vackert. På sommaren. ;) Men ni verkar ha haft mysigt iaf!!

2007-12-27 @ 14:07:49
URL: http://vaniljis.blogg.se

Jag tycker att:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits