ingen mus i mitt hus

image52
Nu finns det tre döda möss. Det är bra tycker jag. Och även om de är söta så ska de i så fall vara utomhus och definitivt inte på min vind.  Mitt motto är: En bra mus är en död mus.

Så nu har vi tagit livet av tre stycken under påskhelgen. På vinden står fällorna gillrade och väntar på potentiella offer.

Detta får mig att tänka på höstarna i barndomens trähus. På hösten fick barnen ha fötterna uppe i soffan.... föräldrarna tycket det var otäckt för oss om mössen som fredade sig mot den analkande kylan sprang över dem. I min garderob gillrade vi varje kväll en råttfälla. Sen hörde man lite krafs och sen " smack".

När pappa var på repmånad slängde mamma råttfällan med mus i soptunnan. Detta upprörde min sparsamme far så snart ordnades så att en granne kom in och vittjade fällorna regelbundet.

Avslutningsvis kan jag då berätta att trots denna tillvänjning så reagerar jag tämligen okontrollerat om jag ser en mus inomhus. Finns det en stol i närheten så hoppar jag upp på den samtidigt som jag utifrån ett betraktande perspektiv stillsamt skakar på huvudet åt mig själv..... det är ju bara en mus.

Kommentarer:
Hälsningar från : Anonym

Håller med dig till 100 % , var sak på sin plats....möss ska vara ute och inte inne. De sprider sjukdomar samt sin spillning precis överallt. Men...råttgift ? Det är ju effektivt.Tack för igår !

2007-04-09 @ 14:13:59
Hälsningar från : Pia

Vad ofta namnet faller bort när man skriver.....det var jag ovanför alltså

2007-04-09 @ 14:14:44
Hälsningar från : Jag

Ja det var trevligt. Nej råttgift är inte bra. Då går de och lägger sig och dör någonstans. Usch. Nej en hedelig råttfälla som snabbt avslutar deras liv är modellen. Nu har vi dessutom tagit en till. Fyra alltså
hittills. Huvva.

2007-04-09 @ 16:13:58
Hälsningar från : Karl H.

Alltid lika intressant att läsa din blog!


Jag tycker att:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits