friden återställd

nu är friden återställd i hemmet. Vad är det då som behövs för detta undrar ni förstås. Jo två kabeltvboxar. För en summa av 29.50 i månaden har nu framförallt dottern möjlighet (eller skall vi säga maken) möjlighet att se på de kanaler hon/han vill. I klartext innebär detta att såpoperor inte längre riskerar att krocka med viktiga ligamatcher i spanien eller liknande. Alla är nöjda. Själv är jag glad om jag kan få lov att njuta av att familjemedlemmarna inte bråkar om just tv:n i alla fall. Under installationen lyckades jag dessutom få dottern att röja lite i rummet.

Annars rullar allt på som vanligt. Idag var det träningsfri dag, inte för att jag valde det själv utan för att jag jobbade fram till 19.30. Sen var det möte i dotterns fotbollslag. Det var delade känslor efter detta möte som innebär att man slår ihop två årsgrupper. Hon tillhör den yngre och lite mindre gruppen. Hon känner nog också att det blir en tuff konkurrens för henne. Det är inte enkelt att växa upp.

Sonen för sin del går omkring och grubblar över vilke fotbollsklubb han ska vara med i. Ständigt dessa val.

Kommentarer:
Hälsningar från : Pillan

:)


Jag tycker att:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits