Usch och fy....

Det handlar om mina gamla vanliga käpphäster. Vadå? Jo just det städning och sånt där som bara är så himla tråkigt så man bara.... ja vill inte utveckla det där senaste mer. Just sån här perioder när det är fint väder och så, så tenderar mitt hem att fullständigt becka igen. överallt ligger det saker och när soolen skiner in ser jag bara alla dammkorn som borde vara i min dammsugare. Usch och fy. Jag hittar på alla möjliga andra saker att göra. Som att blogga till exempel.

Jag hatar verkligen att städa. Jag blir sur och mår rent ut sagt dåligt av det. Men det är väldigt bra efteråt.
Så nu skall jag ta tjuren vidhornen. FÖrst dammsuga. Sen ska jag gå ut och springa en runda och sen ska jag stryka. Det sista gillar jag.

Ha det bra alla glada pedanter därute!!!


Kommentarer:
Hälsningar från : den andra

städning är en kvarleva sedan pigtiden, likaså strykning. finns massa andra mycket viktigare saker att göra. håll ut. städångesten försvinner när du blir äldre/Dr. Phil.

2006-05-08 @ 20:20:41
Hälsningar från : Pia

Att hålla skiten borta är väldigt viktigt. När du har städat mår du bra, lätt i sinnet, skäller inte på din man eller barn.De kommer istället att le mot dig och säga Tack ! Föreslår att du inhandlar ett fint förkläde med något skojigt motiv, gärna i gult, en dammopp som självklart går i samma färg som förklädet. Dammtrasorna föreslås gå i någon grönaktigfärg. Köp AJAX med blomdoft. Skicka ut man och barn att städa trädgården. Sätt på käck musik, häll upp en stor kall öl . Bara att köra på.
Vänliga hälsningar
En vän i nöden

2006-05-08 @ 22:53:45
Hälsningar från : Pia igen

Annars kan man som höginkomsttagare skaffa en städerska från Polen har jag hört

2006-05-08 @ 22:55:00

Jag tycker att:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits