värmefilosoferande

Det är varmt. Jag gillar det. Livet blir på något sätt mycket enklare. Man behöver inte fundera så mycket över vad man ska ta på sig - snarare att man måste ta på sig nåt. Men det är liksom inte så noga när det är varmt.

Det är trevligt att äta. Man äter ute och det mesta smakar gott - förutom de marinerade frasyskagrillskivor som maken hade inhandlat häromdagen. Min teori om dessa är att scan har köttöverskott. De funderar jättemycket över hur de ska göra. Jo, säger något ljushuvud. Vi marinerar och med svenska folkets brist på kunskap om olika köttdelar så kommer säkert någon att köpa... åtminstone en gång! Och sen har vi ju dessutom bidragit till att höja bildningen eftersom fransyska inte är något direkt bra grillkött - och då har den köparen lärt sig det! Jaaa ropade alla på Scan. Och så hamnade dessa grillskivor på vårt bord.

Sen är det där med värmen.... man måste skydda sig både från de noch från solen. Det glömmer jag. Igår kväll konstaterade dottern att "Mamma du har bränt dej..." Men nej sa jag, jag har ju inte solat..... Fotvandring med linne ser solen ingen skillnad på, påpekade den förnumstige maken....

Ja, jag klagar egentligen inte. Bara konstaterar att allt har sitt. Men det är underbart på altanen. Underbara kvällar. Härligt när badvattnet börjar bli varmare.

Just nu känns det helt rätt att inte ha bokat in någon charterresa till varmare breddgrader.

Kommentarer:
Hälsningar från : ullrika

jag kan inte heller låta bli att glädjas åt att vi inte bokat in nån resa i år. vi hade planer på att åka iväg till Medelhavet [som egenkompensation för den misslyckade resan i vintras] men vem tusan behöver det nu när Medelhavet kommit till oss! undrar hur dom stackare som lagt tjugotusen (som det väl lätt kommer upp i på en normalfamilj) på charterresa nu. tycker lite synd om dom. men dom slipper ju hemmets stress, det är ju ett av syftena med att åka bort :)


Jag tycker att:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits