midsommarhelgen

mitt i sommaren, regn och sol om vart annat.

Fast jag undrar var är den? Sommaren alltså. Det är kallt och det känns inte som sommar. det ser ut som sommar. Fantastiskt grönt och frodigt.

Igår var vi på tradiotionellt midsommarfirande. Med organiserade ringlekar och folkdanslag. Tipspromenad och kaffe. Det var besöksdag på sonens konfaläger. Han verkade trovas bra. Mobilen var konfiskerad och han och kompisen hade fått anmärkning på städningen av rummet. Tre anmärkningar innebär extraarbete. De tyckte det var konstigt att man var tvungen att få tre postiva omdömen i rad för att förmåner medan anmärkningarna kunde ge utslag under hela perioden. Ja ungdomlig logik tål att tänkas på.

Alla ungdomaran var lagom intresserade av sina föräldrar. Men en kram eller två fick jag och dessutom se honom i kören.

Innan detta midsommarfirande tog sin start hade mamma och pappa varit och ätit en mycket god midsommarlunch!

Kvällen avslutades hos goda vänner. Det var trevligt som alltid.

Det tråkiga denna helg var att dottern dragit på sig rejält halsont. Trist för henne.  Men hon orkade iaf hälsa på lillebror.

Kommentarer:
Hälsningar från : Nina

Ja, det ser ut som sommar... men känns inte så. Konstigt.


Jag tycker att:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits