hur en trasig tandställning kan få en att känna sig lycklig....

Hela fredagen ägnades åt att förbereda sonens konfirmation med därtill tillhörande bjudning. Det var alltså logistik hela dagen och allt hade klaffat. Maten var klar. Borden dukade. Dottern hade städat. Kort sagt allt på listan var avklarat. Några saker återstod som inköp av jordgubbar och färskt bröd. Men detta skulle hinnas med på lördag morgon.

Då klockan halvettt på natten på fredagen kommer dottern ner med en del av sin tandställning. I handen. Den hade gått sönder. På en fredagsnatt. På måndagen klockan 6.55 ska hon sitta på planet till Paris. Snacka om dålig tajming.

Hur det än var så insåg jag att detta inte kunde åtgärdas mitt i natten. Så jag lade mig och somnade av pur utmattning. Vaknade 6.50 och det första jag tänkte på var tandställningen. När det var rimlig tid skickade jag två SMS. Vid åtta ringde jag akuttandvården i Göteborg. De var inte så tillmötesgående. En privatklinik tog inte emot patienter under tjugo år. På Borås akuta folktandvård lovade de mig en tid men jag var tvungen att ringa nästa dag. Men de var tillmötesgående och jag kände mig redan rätt övertygad om att det skulle gå att hitta en tillräckligt bra lösning.

Då ringde dotterns tandläkare. Det var hon som fått ett av mina SMS. Efter att ha hört om hur läget var: Trasig tandställning, flyget måndag morgon osv så erbjöd hon sig att komma över med en tång och fixa till det hela.
Så allt ordnade sig denna fantastiska dag. 
- Sonen blev konfirmerad med den äran.
- Det regnade inte förrän sen eftermiddag
- Dotterns tandställning är fixad

Min känsla just nu är oerhört stor tacksamhet och lycka över att allt gick så bra.


Kommentarer:
Hälsningar från : Åsa

Tur det ordnade upp sig till slut ändå!

Jag fattar ju paniken...

Hälsningar från : Åsa

Jepp! =)

2009-07-12 @ 00:43:19
URL: http://secondtime.blogg.se/
Hälsningar från : Vaniljis

Tur att det ordnade sig du! Du skulle ha hört av dig när du var i Örebro! ;)

2009-07-13 @ 05:01:31
URL: http://vaniljis.blogg.se/
Hälsningar från : Inga M

Vilken tur Du hade, det brukar inte vara lätt att få ordning på trasiga tänder i semestertider.



Hoppas hon får en trevlig resa!

2009-07-13 @ 08:51:01
URL: http://inga.blogg.se/
Hälsningar från : Ulla mitt i semestern

Vilken fantastisk tandläkare dottern har! Tandläkaren är värd en ros och jag kan tro att ett föräldrahjärta lugnade ner sig när allt till slut blev så bra som det bara kan bli. Kram

2009-07-14 @ 07:58:48
URL: http://ulla67.blogg.se/
Hälsningar från : ullisar

men jösses va härligt! sånt här gör en så himla glad!!



grattis till konfirmerad son. och ivägskickad dotter. du är en mycket kompetent förälder minsann!

2009-07-17 @ 23:24:25
URL: http://ullrika.se

Jag tycker att:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits