Nyårsaftonen passerade....

... och varför glömmer man kamera? Jag har alltså inte tagit några bilder. Så ni får hålla till godo med en beskrivning.

Vi var fem familjer eller kanske snarare par som samlats och tre barn var fortfarande med. Kul. 

Jag och maken hade ansvar för förrätten (ja denna gången kom vi ihåg den). Det var på tapastema. Baconlindade dadlar, honungsmelon med seranoskinka, kalamataoliver, vitlöksoliver, ölkorv (makens favvo), ett kex med ost, ja det var det hela. Gott!

Till huvudrätt erbjöds det inte mindre än tre rätter. Ugnsbakad lax. Rökt rådjurssadel. Kycklingspett.  Till detta potatisgratäng och pressad potatis. Det blev en himla massa mat över och det berodde på mängden inte på att den inte smakade.

Till efterrätt bjöds det tre olika varianter av kakor. En choklad, en med baileysmak och en morotskaka. Samtliga mycket goda.

Vi hade verkligen jättetrevligt. Trots en skotträdd hund. Han var för tillfället drogad. Ja det var inte vår utan han var hemma.
Sen var plötsligt klockan 12. Så småningom travade vi hemåt. Nöjda och glada efter en mycket lyckad nyårsfest!!

Nu så här dagen efter har vi varit och hämtat bilen. Dottern droppade in framåt tvåtiden och just nu känns det allmänt slappt här hemma. Lite hungrig börjar jag bli och frågan är om man ska göra som en stor del av svenska folket. Äta pizza. Måste medge att just nu känns det betydligt mer frestande än potatis, lax och ren..... vilket finns i kylskåpet.

Kommentarer:
Hälsningar från : Helena

Vilken trevlig idé med knytkalas.

Ja vi hade också en härlig kväll igår med mycket god mat och reketer och champange.

Jag försöker få bort mina snöflingor på sidan men de hänger envist kvar.

Ha en fin kväll den första 2009.

Hälsningar från : Alexandra

Gott Nytt år!



Kram

2009-01-02 @ 09:39:28
URL: http://nattfari.blogg.se/
Hälsningar från : olsson

Jag som var lite orolig att gratängerna inte skulle räcka :)

2009-01-02 @ 17:22:28

Jag tycker att:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits