vilken dag

det har varit så fint väder. Ljummet och skönt. Man blir lite glad då. Arbetsdagen flög iväg. Hur mycket som helst att göra. Men nu känns jag någorlunda i takt. Känns inte att allt hänger över mig. Tror jag iaf.

Sen var vi på spinning. Mindspinning. Skall vara ett pass med lite mer fokusering på "det inre".... Haha jag tycker det känns som alla andra spinningpass. Svettigt och ansträngande.  Just nu håller de på att renovera på vårt gym och ventilationen fungerar inte. Det är verkligen ingen hit. I en liten spinningsal. Det gck ju an idag när det bara var ett pass. Men när vi går på onsdagar så kommer man in direkt efter ett annat pass. Upplevelsen rent värmemässigt är att jämföra med när man stiger ur planet i Turkiet på väg på solsemester i juli. Ja ni förstår.....

Häromveckan var dottern med oss på ett spinningpass. Vi satt där alla tre i en rad och det såg nog rätt rart ut med sextonåringen trampandes flankerad av sina medelålders svettiga föräldrar. Hon tyckte det var ok och lämnade öppet för att pröva ytterligare nån gång. Varje gång jag och maken har varit på spinningpass med den instruktören som höll i passet den gången så har hon undrat vad dottern tyckte. Idag frågade hon igen och vi kunde glädja henne med att hon nog var på ingång... Och visst kom hon och kompisen. Inhoppande så där ogenerade som bara sextonåringar kan vara. Sena var de. Passet hade precis startat. De hade inte riktig kläm på inställningarna av cyklarna. Men såg inte så bekymrade ut över det utan bara vände sig om mot oss och log. Så visst jag hoppade av cykeln och hjälpte till. Instruktören kände sig nog också tvingad attgöra en insats. Hon avbröt alla och hoppade av, cyklarna ställdes in och sen var det bara att börja om från början. Några minuter sena.  Inte vet jag vad alla andra tänkte om avbrottet men helt klart var att flickorna inte brydde sig ett skvatt. Efteråt sadottern stolt. Fattar du vad sena vi var. Vi var på gymmet en minut i halv sju....   Jo jag var ju på samma pass......


Kommentarer:
Hälsningar från : evans

Tonåringar har nog inte riktigt kläm på det där med tiden. Jag har en som är likadan :)



Nej, jag läser inte bara engelsk litteratur, men det har blivit mycket sådant nu på slutet. Måste ju läsa allt jag köpt till jobbet :)

Hälsningar från : Nina

Spinning är något som jag INTE kan tänka mig. Blir helt matt när jag bara tänker... och har ju en egen cykel OCH träningscykel, så jag vet en del vad det handlar om. Inte söndagscykla inte :)



Jo, jag ska flytta... i november... men det är inte så där jätteofficiellt än. Jag bara snackar lite runt det i bloggen, just nu. En dag skriver jag om det... en dag i november månad. :)

2008-09-23 @ 22:07:31
URL: http://ninajohangarden.blogg.se/
Hälsningar från : S@tu

Hahahahaha..... de har verkligen inte ett endaste bekymmer med att komma sent i den åldern :-)

2008-09-24 @ 05:58:39
URL: http://mammasatu.blogg.se/
Hälsningar från : lena

Jag!!Har några tonåringar själv så det känns väl bekant hehe:)Ha,det fint.Kram lena.

2008-09-24 @ 11:01:13
URL: http://lenahellstrom.blogg.se/
Hälsningar från : Inga M

Tonåringar är väl ofta tidsoptimister. Vi brukar säga att man kan tillåta sig att inte låta tiden vara ens herre förrän man har egna barn. Då måste man på nåt sätt inrätta sig.

2008-09-24 @ 17:40:02
URL: http://inga.blogg.se/
Hälsningar från : Ulla

Vad kul att göra något tillsammans med sitt barn (sin ungdom). Det är ju inte alltid de vill visa sig med sina föräldrar L

2008-09-24 @ 19:59:21
URL: http://ulla67.blogg.se/
Hälsningar från : Mia

Dom är ju för sköna i sin inställning! Tycker åtminstone jag... ;-))

2008-09-25 @ 07:40:46
URL: http://matmia.blogg.se/
Hälsningar från : anneli

Tidsoptimist och tonåringar....då hänger tonårstakterna i hos mig....bra eller dåligt ;)

2008-09-25 @ 20:10:01
URL: http://nygamlajag.blogg.se/

Jag tycker att:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits