nu har min lugna helg börjat

det innebär att det inte är några störra aktiviteter inbokade som kräver en massa förberedelser. Så helgen skall ägnas åt den sjuka hunden, hämtande av cykle som inte är värd att reparera. Kanske att jag köper en ny cykel. Lite plockande. Maken är hemma hos svågern och hjälper till med evighetshusrenovering. De köpte ett jättefint hus i skogen. Mycket planer men det är mycket som skall klaffa i livet så det tar tid.

Hunden ja, det är ett kapitel för sig. Häromdagen när jag var på väg till Lundsbrunn ringde maken och sa att vi nog måste åka till veterinären med hunden. Hans ben var svullet och han verkade ha ont. Förmodligen har han haft ont ett tag för han har verkligen inte varit pigg på att gå ut. Så igår blev det veterinärbesök. Dottern var orolig och tog ledigt från skolan. Veterinären var skitstressad. Det var en massa djur där och han var själv. Det är inte riktigt som på vårdcentralen konstaterade maken. I alla fall fick hunden smärtillande och annat. Medicin skrevs ut och pengarna rullade. Detta har blivit en svettig månad.

Nu är det dags för andra delen i frukosten. En kopp kaffe. Sen cykelfixande.

Plötsligt och lustigt har jag stämt träff med väninnan och hennes syster så det blir lite som händer idag också!


Kommentarer:
Hälsningar från : anneli

Skönt med en plockar helg och inte en massa inbokat, så är det här också. Vi har också typ evighetsprojekthus.....byter fasad och nu är det måla som gäller. Men det blir mycket tid för prat :) Hoppas vovven kryat på sig. Vilket strålande väder vi har idag. Varit i skogen och plockat korgen full av svamp :)

Hälsningar från : Ulla

Visst är det härligt med helger som går i plockandets tecken...bara inte alla helger är såna. Hoppas hunden mår bättre.

2008-09-13 @ 18:08:32
URL: http://ulla67.blogg.se/

Jag tycker att:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits