jag måste varit sinnesförvirrad

Efter många om och men pallrade jag mig iväg till optikern för att på arbetsgivarens bekostnad köpa ett par terminalglasögon.

Så långt var allt gott och väl.

Synundersökningen gick bra. På håll ser jag utan problem men lite hjälp på närmre....

Ja fortfarande gott och väl men det var väl nu som den totala sinneförvirringen satte in.
Jag hade det på känn när jag kom hem och sa att jag hade köpt gröna glasögon Dottern tittade mycket skeptiskt på mej.
Och lite funderade jag väl men sen släppte jag det.

Idag var jag och hämtade dem.

Det var nu jag förstod att en sinnesförvirring inträffat.

Varför valde jag dessa bågar. Jag ser inte klok ut. Det kommer att krävas mod att ta på dem på jobbet.
Hemma säger de att de är för bleka och för breda. Finns det nåt mer som kan vara fel??

Kommentarer:
Hälsningar från : S@tu

Nämen du! Det var ju tråkigt att det blev så fel.... jag tycker att du ska gå tillbaka och se om det finns andra alternativ! Bågen kan ju finnas i andra färger och då kan man ju bara flytta över glasen. Har du varit hos en seriös optiker kommer detta inte att vara ett problem, oftast försöker man ju lösa det... kunderna ska ju vara nöjda :-) Var köpte du dem?? Eftersom jag jobbar i branschen så kanske det finns en möjlighet att jag kan hjälpa dig!

Hälsningar från : Helena till Satu

Jag får prova med det. Får väl ringa i morgon. Det är ett företag som har avtal med min arbetsgivare. Hör av mig till dig på mailen om det blir strul.

2008-09-03 @ 21:40:17
Hälsningar från : Ferhat

Vill du att din blogg ska bli till dagens blogg? Gå då in på min blogg http://Ferhat.blogg.se/ eller gå in på http://ferhat.blogg.se/2008/september/dagensblogg.html och kommentera om att du vill vara med. Glöm inte att skriva in din bloggadress och imorgon berättar jag om vilken blogg blir till ''dagens blogg''. Så titta in där :).

2008-09-03 @ 21:49:13
URL: http://ferhat.blogg.se/
Hälsningar från : Mia

Kunde dom inte tipsat dig hos optikern om modell som passade?? Synd att du inte gillade dom ju...men det kanske inte är så illa???

2008-09-04 @ 19:04:25
URL: http://matmia.blogg.se/
Hälsningar från : Inga M

Jag gör alltid fel när jag ska byta glasögon, dvs går till en optiker, testar synen och väljer glasögon. Sist var det en katastrof jag kom hem med. Nu har jag fått lära mig att man ska göra tvärtom; gå runt i många glasögonbutiker, välja ut de bågar jag vill ha, sedan göra syntest och köpa.



Fast när det gäller terminalglasögon så är det väl bara datorn som "ser Dig" så det spelar väl ingen roll.

2008-09-06 @ 04:47:50
URL: http://inga.blogg.se/

Jag tycker att:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits