tisdag

denna tisdag har varit väldigt lugn. Inget var egentligen inbokat under hela dagen. Förutom ett kort möte och utvecklingssamtal med dottern. Det kändes lite vemodigt att sitta och ha det sista utvecklingssamtalet i grundskolan med henne. Hon tyckte det var jättekul och pratade konstant. Till skillnad mot gårdagen med sonen. Det är ju inte så lång tid kvar på terminen och inte så mycket som kan förändras. Hon vet vilket program hon vill gå på och med allra största sannolikhet kommer hon in. De är duktiga båda mina barn. Men det jag faktiskt är gladast för är att de är goa och härliga ungar som jag har så mycket kul med. Det går att prata med dem och det märks att de börjar bli lite äldre och mognare.

När jag väl kom iväg från jobbet efter att i stort sett hunnit med det som jag skulle göra så hann jag hem för att ta ut hunden en stund och sen hann jag utan stress till spinningpasset. Eftersom det är tisdag fick det bli ett mindspiningpass. Jag tycker i ärlighetens namn att det inte är så stor skillnad mot vanliga pass. Men, men...
Instruktören berättade att på lördag har hon sitt 1000:de pass på vårt gym. Jag började fundera på hur lång tid det kan ha tagit men gav upp.

Nu ska jag ta ett tag med dammsugaren. Det blir så grusigt denna trista vinter. Hunden drar in stora högar av sand.

Sen en kopp te och mammas goda hembakta bröd. Sen är det bra att krypa till kojs. Sonen har sin "gå-ut -med-hunden"-kväll.

Kommentarer:
Hälsningar från : Sus i dus en desperat lyxhustru!

JA det är så roligt att jag fick detta jobb! Ska bli superkul att jobba med klädmärken från veromoda, only, vila, exit, och name it kläder! Det är kläder från Bestseller!

Kram Sus

Hälsningar från : ejmis

Än så länge klarar jag mig från gruset inne eftersom det fortfarande är snö här men snart börjar den hemska perioden här med =/

2008-03-11 @ 20:51:11
Hälsningar från : Satu

Hmmm, jo...det är lätt att vara efterklok :-) Dock har jag softat heeeeela eftermiddagen och kvällen, så nu känns det bättre igen.

Känner igen det där med gruset i huset...fast hos oss är det katterna som lämnar spår efter sig, och vi andra också iofs. Men snart är våren här å då ska det inte regna mer! Det har jag bestämt! Kramkram

2008-03-11 @ 21:09:48
URL: http://mammasatu.blogg.se
Hälsningar från : Helena

Sus: Kul kläder också. Det ska bli kul att följa och grattis igen!

Ejmis: Där ser ni i Norlland. Ni ska vara glada över snön. Jag drömmer om snövintrar utan grus i hallen

Satu: Hoppas du har bra kontakt med väderguden. Då kansek vi får en vår utan en massa regn.

2008-03-11 @ 21:13:20
URL: http://gutta.blogg.se
Hälsningar från : Inga M

Måste vara skönt att ha barn som vet vad de vill med studierna. Jag såg 9A igår kväll och var häpen över att skolans syo är så sent ute som i slutet på högstadiet. Det kan inte vara lätt för de elever som inte vet vad de vill och som
saknar ambitiösa föräldrar.

2008-03-12 @ 06:49:24
URL: http://inga.blogg.se
Hälsningar från : Alex

Skönt när det går bra för barnen!

2008-03-12 @ 07:54:35
URL: http://nattfari.blogg.se
Hälsningar från : Mia

Kan tänka mig att det dras in grus med den vinter som varit...*L*

2008-03-12 @ 10:07:37
URL: http://www.matmia.blogg.se
Hälsningar från : Karin

Dina barn brås ju såklart på någon vilket i detta fall är min käre morbror och yourself of course =) Så du får ta lite cred för att barnen dina är så fina, för det tycker jag med!

2008-03-12 @ 18:46:02
URL: http://karinrosa.blogg.se
Hälsningar från : Helena till Karin

Du är inte så tokig du heller :)

2008-03-12 @ 21:29:26
URL: http://gutta.blogg.se

Jag tycker att:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits