jag tar mig för pannan

idag har Maud slagit alla rekord i avdelningen "snälla jag är på er sida"-kategorin. Men vilka hade hon tänkt skulle ställa sig och ropa Jippie över hennes urusla förslag?

Maud verkar ha tappat alla perspektiv. "Men jag möter många småbarnsfamiljer som tycker det är orättvist att de kan sätta in hela barnbidraget på banken."  Nej Maud, det måste finnas incitament för alla att betala skatt. Det är en av grundstenarna i en generell välfärdspolitik. Jag ser bara framför mig vilka problem som vi skulle få.
- Hur skulle det vara för familjen som i och med en passerad inkomstgräns plötsligt förlorar hela lönehöjningen eftersom barnbidraget försvinner?
- Eller hur skulle det bli för kvinnan som egentligen skulle vilja börja arbeta igen men förlorar barnbidraget på kuppen? En kvinnofälla levererad direkt från Centerns förstakvinna.
- Och apropå orättvisa, 0-taxeraren, skulle han/hon vara berättigad till barnbidrag?

Nej ett inkomstrelaterat bidrag föder mer problem och mer administration. Och det just när stora delar av Försäkringskassanas personal har fått sluta..

Kommentarer:
Hälsningar från : Carina

Det var kloka ord det....
Maud simmar nog på djupt vatten utan att veta om det själv.....men är man glad så går de bra :D
verkar var hennes filosfi :/
BUUU.
Du ska skriva ner dina ord och skicka till dags pressen tycker jag ;)

Hälsningar från : ejmis

Nu fick du mig att tänka om i den frågan...bra skrivet!

2008-03-25 @ 21:26:55
Hälsningar från : Helena till Carina och Ejmis

Tack!

2008-03-25 @ 22:05:59
URL: http://gutta.blogg.se

Jag tycker att:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits