äntligen

här kommer fjällbilderna.
Först ut är vyer från vår tur från Ramundberget upp till Mittåkläppen över Djupdalsvallen. Det var en sån där fantastisk fjälldag som man kommer ihåg. Några minusgrader, solsken och bara lite vind.
Turen startade med tre kilometers ganska kraftig stigning och härifrån kunde vi se liftsystemet som barnen susade runt i:
image256

Här var vi alltså en bit upp. Utgångpunkten var dalen. Men fortfarande hade vi en bit kvar.

image257
Här ser vi Mittåkläppen. Vi var nu uppe på platån. Helt underbart att kunna åka så högt upp på fjället utan att frysa. och med fjälltoppen som riktmärke..


image258
Nu är vi på väg tillbaka. Solen står lite lågt klockan c.a 15.00 vill jag minnas.

Här kommer bilder från en annan tur. Också en fantastisk dag som började med start i Ljusnedal. 16 grader kallt var det i dalen. Men som tur var steg snart temperaturen till återigen några minsgrader. Denna dag var det nästan helt vindstilla. Solen sken och jag vad mer finns att säga....
image259
Maken strävade iväg och jag och min syster som också var med hamnade lite på efterkälken. Delvis för att vi då och då stannade för att ta kort. Som sagt det var en sådan där dag som man inte så ofta har turen att få njuta av. Det kunde lika gärna varit molnigt, hård vind och snöfall veckan igenom....

image260
Lite uppför var det förstår även på denna tur.... Här ser man bakåt i spåren

image261
Avslutningsvis en bild på Anåfjället.

Lite märkligt är det att lägga in dessa bilder idag eftersom det är en riktigt skön dag med tydlig vårkänsla i luften.

Jag har gjort en uppdatering i min andra blogg. Så nu finns det lite anledning att titta in där. Jag mailar ut lösen till dem som bett om det.

Kommentarer:
Hälsningar från : ejmis

Kul att se bilder =)
Nu ska jag ta mig en titt i den andra bloggen också...

2008-03-08 @ 15:24:44
Hälsningar från : Titti

Åhh vilka fina bilder. Man saknar vintern när den aldrig kom. Måste åka till fjälls nästa år!

Hälsningar från : Mia

Jaaa, vilka härliga bilder! Är det vinter ska det vara vinter, eller hur!!?? Här är det varken det ena eller det andra, så det får gärna bli vår! *L*

2008-03-08 @ 18:15:07
URL: http://www.matmia.blogg.se
Hälsningar från : Åsa

Underbara bilder! Det där är så vinterna ska vara..inte massa blask som vi får här nu! Tackar för lösen till din andra blogg..men var hittar jag den??? ; ) Kram..

2008-03-08 @ 19:35:45
Hälsningar från : Ulla

Vad avundsjuk jag blir *L* Ser så härligt ut.

2008-03-09 @ 08:28:11
URL: http://www.ulla67.blogg.se
Hälsningar från : Inga M

Ser på Dina bilder och njuter av anblicken! Jag gillar verkligen långa platta skidspår. Hoppas att det finns lite kvar här i värmländska Branäs till påskhelgen då vi ska dit.

Jag har just nu ingen dator att ta emot mail på så det funkar inte. Men om Du vill ha besvär med det så kan Du skicka till min jobbmail: [email protected]

2008-03-09 @ 09:41:45
URL: http://inga.blogg.se
Hälsningar från : Plogflickan

Vilka granna fjällbilder, så fint!

2008-03-09 @ 16:28:39
URL: http://plogflickan.blogg.se/
Hälsningar från : Alex

Vilka härliga bilder!

Skicka gärna lösen till nya bloggen till mig: [email protected]

2008-03-10 @ 16:34:11
URL: http://nattfari.blogg.se

Jag tycker att:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits