snart är det slut

fotbolls-em alltså. Det ser jag faktiskt fram emot. Här hemma är tv:n ockuperad varje kväll. Det är ju skönt nu i alla fall när det bara är en match per kväll. Det var lite förvånande igår att maken inte oftare smög ner till pojkarna i källaren "för att titta till dem...." som han sa.....

Midsommarhelgen har annars varit lugn och fin. Vi var hemma hos goda vänner och umgicks. Vid sjusnåret satt alla i var sin stol i uterummet och alla utan undantag gäspade och hade det varit senare på kvällen så hade säkert någon avvikit... men vi återfick krafterna och kvällen fortsatte... Det var kul. God mat. Mycket sång och roliga samtal. Avslutningsvis fick vi som vanligt inte tag på någon taxi utan fick snällt gå hem. Kanske c:a 4 km är ju helt ok och dessutom höll det upp just då. Sonen såg åtskilliga grodor och även en råtta när vi passerade Kungsgatan mitt i stan. Han var nöjd. Dessuomt hade han vunnit i FIFA 08 över den några år äldre sonen i huset.

Dottern behagade inte komma hem men meddelade sig så det var lugnt och fint.

Idag tog vi en promenad i motsatt riktning för att hämta bilen. Skönt med en promenad.

Nu ska jag koka mig en kopp te och äta en smörgås. Och se på fotboll!

Kommentarer:
Hälsningar från : Mia

Här är ett recept på en varm potatissallad, inga ägg är med, men det går alldeles utmärkt att skiva eller klyfta ägg och lägga ovanpå!



3/4 kg sparris- eller delikatesspotatis

300 g färsk grön sparris

250 g körsbärstomater

4 msk smör-&rapsolja

2 tsk fransk senap

1/2 tsk salt, gärna gourmetsalt

1 krm svartpeppar

2 msk grovhackad gräslök

Gör så här

Skala och koka potatisen. Dela sparrisen i bitar och koka den knappt mjuk i lättsaltat vatten ca 3 min. Dela tomaterna i halvor. Vispa ihop smör-&rapsolja, senap, salt och peppar. Dela potatisen i bitar. Blanda med dressing, sparris, tomater och gräslök strax före servering.



Testa, vet jag! :-)

Hälsningar från : ejmis

Vad läser du nu?

2008-06-22 @ 06:05:05
URL: http://ejmis.blogg.se/
Hälsningar från : Vaniljis

Skönt att ni hade det trevligt då. Och en promenad är ju aldrig fel! har läst några Arne Dahl - han är rätt bra. Gillar deckare. Matchen igår var ju enastående! Ha en fin söndag!

2008-06-22 @ 08:02:11
URL: http://vaniljis.blogg.se/
Hälsningar från : Inga M

Vi råkade se sista halvlek och förlängning igår kväll matchen Ryssland - Holland. Till o med jag som inte är fotbollsintresserad tyckte att det var roligt och spännande att se. Ryssarna var helt suveräna och nu undrar man ju om Sverige var så dåliga egentligen. Tänk om det blir Ryssland som vinner alltsammans!

2008-06-22 @ 11:12:18
URL: http://inga.blogg.se/

Jag tycker att:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits