oväntat besök

eller vad man ska kalla det när brandkåren rycker ut.

Tänk på att aldrig sätta på diskmaskinen eller tvättmaskinen och sen gå någonstans, gå och lägga sig eller nåt annat.
Detta gjorde som tur var inte våra grannar vars diskmaskin började brinna igår.

Stor dramatik på radhusgården. Plötsligt sprang det omkring rökdykare och alla slags brandmän, ambulansförare och ja det var kort och gott mycket.

Det var alltså grannarnas diskmaskin som tagit eld. Det blev rejäl rökutveckling. Senare när vi pratade med dem så visade det sig att det förmodligen var programverket som kortslutit sig. Det går ju så fort. Frun i huset stod bredvid när det plötsligt började ryka. Makne kom springande med brandsläckaren. Pulver lite här och var blev det. Men det var inte så lätt att veta var man skulle angripa brandhärden.

Jag ska i alla fall se till att kolla upp vår brandvarnare + att jag ska få maken att sätta upp ytterligare en.

Varför är jag här så tidigt då, på en söndag. Har precis skickat iväg sonen och maken på fotboll.
Trodde jag skulle få sova men inte det är alltid nån support som behövs!


Kommentarer:
Hälsningar från : Ulla

Vilken tur att det gick bra! Måste känts läskigt. Jag är duktig med att inte gå ifrån diskmaskinen, men tvättmaskinen startar jag och går hemifrån. Ska tänka nytt nu. Ha en skön söndag!

Hälsningar från : Mia

Nä fy 17 vad otäckt! Har ugnen på, på jobbet just nu, mäste nog sticka dit tidigare o kolla! :/

2008-06-08 @ 09:03:15
URL: http://matmia.blogg.se/
Hälsningar från : A

Skönt att bara lata sig =)

2008-06-08 @ 09:24:21
URL: http://amittilivet.blogg.se/
Hälsningar från : Titti

Men så gör man ju jämt! Slänger i en tvätt när man åker och handlar, så man kan hänga när man kommer hem. Startar diskmaskinen och går och lägger sig, eller går ut eller vad som helst! Nu måste jag börja tänka på det!

2008-06-08 @ 10:04:25
Hälsningar från : evans

gulp Jag har precis startat diskmaskinen och snart ska vi bort :/

2008-06-08 @ 12:34:28
URL: http://evans.blogg.se/
Hälsningar från : Margaretha

Fy så läskigt.....jag tänker på att när siste man går från jobbet sätter den på diskmaskinen...Urk...jag kanske inte har något jobb i morgon....;D

Kram

Margaretha

2008-06-08 @ 13:42:02
URL: http://catfriend.blogg.se/
Hälsningar från : Ingrid

En så dramatisk händelse! Nej det är nog klokt att inte lämna några maskiner på när lämnar hemmet eller går till sängs. Och att stänga av TV, datorer och annat med avstängningsknappen. Vi har skaffat eldosor med avstängningsfunktion och det känns tryggt.

Tack för krya på dig-hälsningen, jag känner mig faktiskt bättre.

Kram Ingrid

2008-06-08 @ 17:41:04
URL: http://dagbok.stenstugu.com

Jag tycker att:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits