oljat in altanen

Med Nordsjö Terrass & Möbel V, brutet i nyansen  Alvaret blir vår altan så fin. Jag oljade in altanen med denna olja som gör att träet får en vit nyans för första gången förra året. Vi har verkligen varit nöjda. Det var lätt att göra rent efter vintern och nu räckte det med en strykning. Men det tråkiga är att man inte kan gå ut på den . Men i morgon så....

Skönt är det med långhelg. Pojkarna har ägnat sig åt fotbollscup. Sonens lag har varit med. Men eftersom ha skall vara med i alliansens lag i morgon så hade han matchstopp idag. Laget gick, trots att tre av deras ordinarie inte var med, till kvartsfinal. Obesegrade i gruppspelet. I morgon skall ha som sagt spela med alliansens lag. Detta är han verkligen glad åt. Han var reserv men en av de andra två målvakterna blev skadad. Så häromdagen ringde lagledaren till sonen. Han såg mäkta nöjd ut. Sonen alltså. Men han vill liksom inte riktigt visa det. På kvällen ägnade han sig med stor frenesi åt att hoppa rep och göra utfallssteg.....Fotbollen har efter den lokala cupen övergått i EM. Enligt mig rätt tråkigt men det är uppenbart väldigt olika åsikter om detta i resten av familjen.

Jag för min del har tagit det rätt lugnt. Oljat utemöblerna. Insåg att ojdå nu går det inte att sitta på dem på 12 timmar. Jag trodde i min enfald att de torkade på typ 2 timmar.... Och nu har jag oljat altanen.

Däremellan har jag läst Henning Mankells "Kinesen". En fascinernande historia. En sån där historia där det vävs ihop en massa trådar och en massa sammanhang som man måste hålla ordning på.

Kommentarer:
Hälsningar från : ejmis

God morgon!

Vad gör du idag?


Jag tycker att:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits