mission impossible

är precis vad det verkar vara..... för dottern att städa klart rummet. Imorgon åker hon till moromor och lämnar det hela i halvfärdigt skick. Jag suckar.

Men det finns förmodligen värre saker som skulle kunna hända. Jag har också försökt att förklara vilken inverkan damm har på elektroniken i rummet. Men hon bryr sig inte nämvärt om dessa argument.....

Nej nu när vi har avnjutit "Morden i Midsomer"  så är det dags att sova.

Det finns förresten folk till allt. När vi var på väg hem efter kvällspromenaden mötte vi grannen. Någon hade precis kört över familjens katt. Och bara lämnat honom på gatan utan att ge sig tillkänna. Som sagt. Det finns folk till allt.


Kommentarer:
Hälsningar från : Satu

Precis samma argument om dammet och elekroniken har jag kört med min son... men det funkar inte på honom heller :-|



Nu är det oficiellt sommar, när Morden i Midsomer har börjat igen.... men snart kan det väl inte finnas många människor kvar att ha ihjäl i byn!?!

Hälsningar från : Mia

Så himla sjukt att inte tala om att katten är överkörd, sånt blir jag riktigt arg på!

Ungdomar och städning, ja det är nog ett kapitel för sig, min son var hysteriskt rädd för spindlar och jag försökte tala om för honom att spindlar trivs extra bra om det är dammigt...HJälpte det? NÄÄÄ........ :-)

2008-06-25 @ 08:42:26
URL: http://matmia.blogg.se/
Hälsningar från : Inga M

Vi såg reprisen på Brottet istället och hoppades få veta slutet. Vem mördaren var visste vi ju i o för sig redan men fattade inte detta med den blodiga lägenheten och Truels. Och det klarnade ju inte helt ens i sista avsnittet. Inte heller hur polisen skulle göra med erbjudandet. Usch, hopplöst med öppna slut så här. Man får bara gå och fundera och hoppas på en fortsättning.

2008-06-25 @ 10:39:19
URL: http://inga.blogg.se/
Hälsningar från : Ulla

Sonen som ska till USA nästa läsår har lovat att städa sitt rum innan han åker...hmmm...vi får se hur den städningen kommer att bli.

2008-06-25 @ 19:08:43
URL: http://ulla67.blogg.se/
Hälsningar från : anneli

Ja dessa tonåringar....det var ett sabla tjat på mig igår, för att det skulle bli nån' ordning. Men han tyckte iallafall att det blev så mycket bättre (tacka tusan för det) så i morse bäddade han sängen utan (läses med stort eftertryck) att jag behövde säga till! Wow!!

....och så hur i h-e kan man lämna katten på vägen utan att ge sig till känna!! Men som min mormor brukade säga...somliga straffar Gud genast.....

2008-06-25 @ 22:25:47
URL: http://nygamlajag.blogg.se/
Hälsningar från : Netto

Jaha då finns det en kattmördare lös i kvarteret....bäst jag håller min misse inomhus även fortsättningsvis!



Min son har förlorat många hundralappar i indragen veckopeng....men det fungerar inte det heller=( Säg till när du kommer på något bra knep.....

2008-07-01 @ 18:37:03

Jag tycker att:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits