lärde mig något

i grannlandet. Kom att tänka på det när jag läste en kommentar på ett av mina tidigare inlägg.
De danska räknetalen är extremt konstiga. Det kanske ni känner till. Att som vi andra gör utgå från jämna tiotal och så ligger inte för vårt grannland. Maken har gjort några halvhjärtade försök tidigare. Men han har inte lyckets få mig att förstå. Om det beror på honom eller mig vill jag låta vara osagt :)

Men en av mina reskamrater hade tagit reda på.
Och tog som sin uppgift att lära oss andra.

Så nu kan jag de danska räknetalen.

Vet vad halvfjers, tres, ja nu kanske jag inte skall överdirva men jag vet i alla fall i princip hur det funkar.

Nu sängen.

Kommentarer:
Hälsningar från : Nina

Hmm... jag vet att de liksom räknar baklänges... men att säga att jag förstår dem... nä.

Hälsningar från : Mia

Skulle jag aldrig klara av att lära mig! L

2008-06-05 @ 19:15:20
URL: http://matmia.blogg.se/
Hälsningar från : Åsa

Nä det danska räknesättet e inte lätt..men man vänjer sig! ;) Hoppas du haft en skön dag!

Kram/Å.

2008-06-05 @ 21:42:54

Jag tycker att:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits