hå hå, ja ja

vad kan man annars säga. För godmorgon vid den här tidpunkten blir ju lite galet. Mitt på dagen. Men detta gråväder gör att jag tappar energin. Jag hoppas verkligen att det snart vänder så att det inte blir som förra sommaren.

Å andra sidan har vi ju tänkt att göra en del arbete på huset i sommar. Men sol och värme vill vi ju ändå ha.

Jag just underhållit mig med sonen och hans kompis vid frukostbordet. Deras värld kretsar mest kring vilken klass de ska få gå i nästa år. I åttan skapar man två klasser av fyra tidigare 6/7-klasser. Så i åttan slås man ihop i rena årskurser. Allt på gott och ont. Men mest bra tycker jag. Vår skola är rätt liten och på detta sätt så nöts man inte och gamla mönster i relationer riskerar inte att cementeras. Men å andra sidan finns alltid risken att förändirngarna innebär smärtsamma avbrott av vänskapsband.

Jag tror att det efterlängtade brevet dyker upp på fredag. Lagom innan rektor går på semester. Hon vill nog inte ha en massa samtal från irriterade föräldrar som tycker att just deras elev hamnde i fel klass.

Kommentarer:
Hälsningar från : Nina

Jag har haft sol och fint idag... fast nu har det blivit grått igen. Men fortfarande varmt så det gör inget.


Jag tycker att:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits