nu kom ditt verkliga jag fram...

...sa maken (vad han nu menade med det?) när jag med ett mordiskt skratt hällde salt på sniglarna som hade haft mage att krypa runt i mina blomkrukor på altanen. De tycks ha en faiblesse för Margueriter.... Det har ju jag med. Men jag tittar på dem medan sniglarna äter och kletar ner dem.

Så vad göra? Jo, jag samlade in dem, la dem i en påse. Hällde på salt och skakade om. Sen knöt jag till och så var jag av med just dem.

Och det kändes bra!

En sak som jag la märke till var att de är förvånansvärt snabba. Jämfört med andra sniglar är de ju rena raketerna. Sen tyck de vara utrustade med något slags sinne som gör att de anar faran. Strax innan jag tar dem så kryper de ihop.... precis som om det skulle hjälpa?

Nu blir det jakt varje kväll. Mina blomkrukor skall inte bli deras.....

Kommentarer:
Hälsningar från : anneli

Fy tusan för äcklen. Jag kallar dom snailiens. Syrran har dom i mängd nere på Tjörn. Här uppe har det inte varit några tecken förrän förra året, då dom tydligen kom till bykyrkan via bomsterimporter....så nu finns dom hos goda vänner på andra sidan väg 164...nog för dom är snabba, men hoppas på förolyckningar i mängd på dom kräken så dom inte hittar till vår trädgård...grrr

Hälsningar från : Nina

haha... någonstans måste man få utlopp för sin mörka sida :)

2008-07-11 @ 13:06:25
URL: http://ninajohangarden.blogg.se/
Hälsningar från : Pia

Se där ja....hålelr med din make ;) Jo vi måste träffas. Är ju en hel del i Alingsås just nu, har dock fullt upp med renovering. Nästa vecka är det arbete varje dag men veckan därefter... Har hittat en ny lite krog, kanske vi ska gå dit ? Ska "gubbarna" få följa med ?

2008-07-11 @ 13:15:21
URL: http://zanahoria.blogg.se/
Hälsningar från : Mia

Ååååå vad dom är äckliga!!! Har inte sett nån än här uppe, men det står väl inte på förrän dom kommer hit också...

2008-07-11 @ 19:34:49
URL: http://matmia.blogg.se/
Hälsningar från : Kinomoja

Your site and you will reach the big successes, thank, it was interesting.

2010-11-15 @ 07:51:17
URL: http://kinomoja.blog.ca

Jag tycker att:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits