gothia cup

Sammanfattning av dagens Gothia:

Först och främst. Det är så mycket glädje och sorg på denna cup. Men mest glädje. Roligt och underhållande. Stundom rörande. Men åter till vår dag:

Först upp: P15-laget samlades 8.00 vid klubbhuset. Hela familjen var med. Här skulle ses på fotboll.

9.40 på Kviberg så ställde sig sonen i mål. Motståndare var ett Göteborgslag. De imponerade inte. Våra pojkar vann och sonen höll nollan.

Nu blev det inte bättre än att man trots två segrar kom tvåa i gruppen. Men det innebar A-slutspel. Därför skulle dagen fram till 17.00 fördrivas. Det var inte så svårt. Även om det regnade. Vi åt en trevlig lunch. Hann se lite på Kampala Kids, på Heden. Men det regnade lite för mycket med tanke på vår matchklädde son. Han travade runt i badskor och stumpor upp över knäna. Vi ville ju inte att han skulle bli kall och våt.

17.00 var vi tillbaka påKviberg. Där var ett sammanbitet gäng som verkligen ville vinna.
Så 17.40 var det dags för avspark. Sonen gjorde en riktigt bra match, släppte in ett mål. Vårt lag reducerade och matchen slutade 1-1. Det innebar straffar. Det är skitjobbigt skall jag säga.
Dottern valde att gå och sätta sig i bilen. TIllsammans med sin nyinförskaffade Ipod.

10 straffar vardera hann läggas innan det var över. Det var bittert. Att förlora på straffar är aldrig kul. Sonen var dock lite lättad över att slippa lägga den 11 straffen....

Stämningen i bilen var rätt dyster på hemvägen och sonen grämde sig över att han inte hade tagit en straff som han tyckte han borde tagit om... ja ni vet det där omet. Mina försök till uppmuntrande föll tämligen platt.
Men han tog en straff. Sen missade tre av hans lagkamrater. Ja marginalerna är hårfina. Men nu ikväll har han, efter att ha fått mat från favoritrestaurangen, kommit över det hela.

I morgon vill han åka in och titta på kompisarna i P16 laget. Maken vägrar. Det är för tidigt. Däremot om de går vidare till nästa mtach som är på kvällen så kan han tänka sig..... Vi får väl se.

Alla är rätt trötta. Förutom dottern som plötsligen pös iväg vid 9-tiden.

I morgon skall vi vara hundvakt till en terrier. Det skall bli intressant att se vad vår hund tycker om att han kommer till oss. Tvärtom har funkat bra.

Kommentarer:
Hälsningar från : Ulla

När man är fotbollsföräldrar, så har jag förstått att det inte går an att ligga och dra sig på morgonen. Jag brukar handla på lördagsmorgnar (8.00) och varje lördag ser jag samlingar av fotbollsfamiljer som troligen ska iväg och spela någon match

Hälsningar från : Inga M

Jag tror så efteråt att detta att träna sig på att kunna ta ett nederlag är en av de goda lärdomarna med fotboll. Att förlora, men resa sig igen och gå vidare och komma över det hela. Vi hade himla mycket roligt med gossarnas fotboll fast vi inte har något sådant gediget sportintresse själva.



Hoppas Ni får en bra dag och inte för mycket regn. Jag minns att Gothia brukar spelas den veckan på sommaren då man statistiskt sett har störst chans till sol.

2008-07-17 @ 07:44:16
URL: http://inga.blogg.se/
Hälsningar från : Mia

Usch, det låter som en riktig rysare! :/

2008-07-17 @ 09:28:31
URL: http://matmia.blogg.se/
Hälsningar från : Lena

Kan sakna åren då vi åkte ner för att vara en del av någonting rätt mäktigt kan jag tycka.

Tack för att du fick mig dit igen!

Allt gott i sommarSverige!

2008-07-26 @ 20:10:11
URL: http://lenjangel.webblogg.se/

Jag tycker att:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits