08:28

...petade maken lite försiktigt på mig.
"-Vi har problem." Lite trött var jag. Men jag försökte jobba mig upp till en någorlunda vaken nivå för att förstå vidden av det maken kommit på under natten.
"-OK.Vad då?" var mitt intelligenta svar
"-Vi har inte hämtat golvet..."
"-Men de har ju inte  ringt." (för det skulle de nämligen)
"-Jag går och ringer" sa han. OK tänkte jag. Han var snart tillbaka. Det hade inte kommit.

"-Vi måste ha lister och dörrfoder" var nästa del av denna stora problemställning.. Som den rådiga kvinna jag är så sa till honom att gå iväg och mäta. Vilket han gjorde. Jag insåg att det inte var att tänka på mer sömn, så jag gick upp och gjorde frukost till oss.

Nu har vi varit på brädgården och inhandlat dörrfoder och lister. Idag var det tre stycken som erbjöd sig att hjälpa till. Fullständigt överväldigande. Där brukar man ju få gå omkring och leta. Och har man tur hittar man någon som vill hjälpa till. Idag så var det till och med en som kom springande med plast för att sätta ihop våra bräder.

Därefter en sväng in på gymmet. Styrketräning för min del och spinning för maken.

Nu har jag ringt till golvaffären och nej golvet har inte kommit. De lovade att ringa.

De som lever får se.... Vi har i alla fall lister så det räcker.

Kommentarer:
Hälsningar från : Paula

Vår granne fick en svår vattenskada i april, Sedan dess har dom ett par plankor att gå på i husets nedervåning...dom bor i stort sett i sin trädgård, under all vaken tid! Elände, att först torka upp med fläktar i flera månader, nu närmar sig golvläggning, äntligen. Tur det var sommarmånader i alla fall.

Ha en skön helg

Hälsningar från : helena

jag tänker: vad härligt med så förhållandevis små bryderier, istället för huslån, mjölbaggar i skafferiet, lägga locket på brunnen, hitta nemo, skilsmässa eller rabies. visst är livet härligt ändå?! :)

2008-07-18 @ 21:55:25
URL: http://shitlist.blogg.se/
Hälsningar från : Helena

Ja allt är ju relativt!

2008-07-18 @ 23:22:00
URL: http://gutta.blogg.se/

Jag tycker att:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits