och hur var det här då???

OBS inget träningsinlägg. Tisdag är träningfri dag för närvarande.

Först var jag på jobbet och det var en riktigt bra dag. Allt klaffade. Logistiken funkade med hemmet. Jag tyckte att jag hade koll. Men det visade sig vara en chimär.... Jag och sonen hade fått ihop daten hos folktandvården. Han kom från sitt håll och jag från mitt,  timingen var perfekt. Vi satt som bäst och planerade resten av eftermiddagen. Det är en del som ska klaffa kan jag säga. Bäst som vi satt där och irriterade oss över att vi som vanligt fick vänta så kom sköterskan ut och ropade upp "Kalle Karlsson" Jag kände ju igen henne. Det var vår sköterska. "Nej det är vår tur.." sa jag. Hon tittade lite förvirrat på mig....  och sen "Ja men ni skulle vart här igår." Jag vidhöll att det visst var idag 14.30 och slet upp telefonen. De skickar nämligen påminnelse-sms. Mycket bra tjänst för övrigt. Hon hade rätt. Naturligtvis. Det var dagen innan. Så det var bara att krypa till korset. Men vi fick en ny tid. I.morgon får sonen gå dit själv. Då blir det nog rätt

Sen var det lite mer jobb. Efter jobbet hade jag och dottern bestämt oss för att köpa ny cykel. Hennes stals ju i november månad och nu hade hon straffats klart tyckte vi. Mitt i detta skulle jag få in en körning av sonen till fotbollsträning. Snacka om logistik på hög nivå...Men det gick ihop sig. På en timme hann vi med besök i tre cykelaffärer. En fotbollskörning och så retur till den affär där vi hade bestämt oss för att handla. Cykel betalades. Imorgon åker hon och hämtar den. Dottern var så nöjd, för att inte säga glad... "Tänk en ny cykel. Med ett riktigt lås och ljus". Hon lät nästan hänförd.

Efter hundpromenad var det så dags med en hämtning av sonen. Kvällen har avslutats med House. Snart är det dags att ta en sista hundpromenad och sen är det dags att sova. Ja så ser en helt vanlig dag ut. 


Häromdagen pratade jag med en arbetskamrat som  snart ska gå i pension. Vi konstaterade att allt går så fort idag. Snabba svar och högt tempo gör något med våra hjärnor. Jag tror att det var detta som gjorde att jag hittills i år har glömt två tider hos tandläkaren. Det har ju inte varit frågan om vanlig förträngning som det skulle kunna vara om det var mitt eget tandläkarbesök utan det har varit barnens....


Hoppas jag inte nu glömmer besöket hos frissan på fredag. Men det kanske räcker med att jag ser mig i spegeln för nu börjar det bli lite långt.


Kommentarer:
Hälsningar från : olsson

Påminnelse-sms?? vad är det?Låter helt perfekt för en tonåring med räls.Den tjänsten skulle vi behöva.

2008-01-15 @ 22:43:13
Hälsningar från : Helena till Olsson

ja visst vore det? det verkar dock som om de inte tycker det på tandregelringen utan bara på den "vanliga" folktandvården. Suck.

Hälsningar från : Vaniljis

Det är ju skitbra med påminnelse-sms. Bra för snurriga mig som glömmer saker både titt som tätt... ;)

2008-01-16 @ 04:06:17
URL: http://vaniljis.blogg.se
Hälsningar från : olsson

Suck

2008-01-16 @ 21:09:05

Jag tycker att:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits