framtida planer

aldrig är vi nöjda :) Ni som har snö vill helst slippa se den och jag som bor i västsverige skulle gärna få lite snö som omväxling till den grå vardag som vi har här från november till mars.

Men jag ser fram emot vintersemestern då vi åker till Härjedalen. Närmare bestämt byn
Messlingen som ligger c:a 2 mil från Funäsdalen. Det är verkligen en lisa för själen att komma upp dit. Vi brukar vara där både på sommaren och på vintern. Vi har en andelsstuga.

Det som är väldigt skönt med fjällsemestern är att man verkligen kommer iväg från den vanliga vardagen. Sen är det två helt olika semestrar. På vintern är det lite stressigt med att passa tider, komma upp i tid på morgonen för att åka till  backarna. Barnen vägrar numera att åka längdskidåkning. Jag tycker att det är kul både med utförsåkning och med längskidor så jag gör både och. Men på kvällen slappar man äter gott och kopplar av. Man är trött i kroppen. På sommaren är det däremot bara avkoppling. Vi vandrar och latar oss. Njuter av den oändliga naturen och har det så bra. På kvällarna gör vi samma som på vintern.


Kommentarer:
Hälsningar från : Sus i dus en desperat lyxhustru!

Hoppas att du fick det bra på födelsedagskalaset!
Fick du någon god tårta? Härjedalen låter härligt!
/Sus

Hälsningar från : Mia

Det låter underbart!

2008-01-21 @ 08:55:18
URL: http://www.matmia.blogg.se
Hälsningar från : olsson

Låter så härligt med vinter semester.

2008-01-21 @ 21:18:36
Hälsningar från : Vaniljis

Låter skönt och avslappnande. Var dock längesen jag åkte skidor..

2008-01-22 @ 06:16:52
URL: http://vaniljis.blogg.se
Hälsningar från : Alex

Låter jättehärligt, det är så otroligt mysigt att vara i fjällen - både sommar och vinter.

2008-01-25 @ 17:16:05
URL: http://nattfari.blogg.se

Jag tycker att:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits