ensam hemma

det är skönt tycker jag. Passar på att låna den bärbara en stund. Idag har varit en vanlig arbetsdag. Det är skönt när allt går tillbaka i sina vanliga banor. Att jobba mellan nyår och trettonde var trist. Det behöver hända litet tycker jag.

Å andra sidan är det inte så mycket som händer en sådan här dag som är värt att skriva om. Att jobba är vardag och hjärnan stängs av när man är på hemväg.

En sak som varit lite småtrevlig idag är dock att jag hann med att handla lite te. Så nu har jag fyllt på i förrådet. Min absoluta favorit är rött choladmintte. Det smakar inte alls som det chokladte som jag kommer ihåg att jag köpte på 80-talet. Förutom detta te köpte jag Chaite och ett Kränkute - Kalkstensdrömmar.

Tjejen i affären är himla kul att handla av. Man blir glad och avslutningsvis sa hon att vad härligt att få gå hem med så goda téer. Och det har hon ju rätt i. Man ska vara glad åt det lilla som händer i vardagen.


Kommentarer:
Hälsningar från : Mia

Ja, det är ju i vardagen som det mesta händer, även om det är litet! :-)

Hälsningar från : Helena

Så sant, vi får tavara på de små glädje stunderna också och inte bara gå och tråna efter de stora händelserna :0)
Kram.

2008-01-07 @ 20:08:28
URL: http://solgudinna.blogg.se
Hälsningar från : olsson

Varit hos Tant Augusta antar jag,pratade faktiskt om detta igår har aldrig testat, lilla fru ägare rekommenderade de röda teerna,vilket jag tänkte testa. Men chokladmint te?låter sådär.

2008-01-07 @ 20:45:36
Hälsningar från : Åsa

Har aldrig varit nån temänniska..men nu fick du mig faktiskt sugen.. : ) Tror jag har nån slags citronte hemma..chokladmint te däremot..njäää..choklad tycker jag inte ens om.. Ha en fin kväll där..nu ska jag slänga mig i soffan o ta igen mig..tränade för första gången på länge idag..så nu e jag som e dö fisk.. ; / Kram..

2008-01-07 @ 22:00:32
Hälsningar från : Smultron och glass

Åh, vad avis jag blir. Jag älskar att gå till små tebutiker och sniffa i alla burkar! Jag är dock ingen stor tedrickare, men likförbannat kommer jag alltid hem med ett par olika så fort jag varit i en tebutik :-)

2008-01-07 @ 23:46:18
URL: http://smultronochglass.blogg.se
Hälsningar från : Alex

Nu blev jag också sugen på the...;)

2008-01-08 @ 19:03:54
URL: http://nattfari.blogg.se
Hälsningar från : Inga M

Kanske är det det bästa med helgerna; att få tillbaka vardagen igen och uppskatta den. Ungefär som att ett plus med att resa bort är att komma hem och uppskatta det invanda och bekväma.

2008-01-08 @ 19:11:15
URL: http://inga.blogg.se

Jag tycker att:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits