apropå jämlikhet

i dagens GP kan man läsa om tjejen som snällt berättade om att hon var gravid för cheferna på det företag där hon precis blivit erbjuden jobb men se det skulle hon inte ha gjort för vips var erbjudandet borta. Detta kostade visserligen företaget 40.000 men det är väl fömodligen inte så kännbart för företaget. Däremot visar det på hur mycket vi har kvar när det gäller jämlikhet.
I detta sammanhang känns det inte som en så viktigt fråga huruvuda man får bada utan tyg på brösten i badhuset eller inte en fråga som även nu har rullat in på aftonbladets hemsida och ivrigt debatteras i bloggvärlden. Jag roade mig med att spana efter nyheten om den gravida tjejen som inte fått jobb både hos aftonbladet. och hos expressen men hittade inget om detta. 


Däremot kan ni testa om ni är immuna mot kräksjuka här. Och varför skriver jag nog plötsligt om det. Jo kräksjukan lyfter upp ännu en jämlikhetsfråga. Vem är hemma och vabbar när barnen fått kräksjuka?

Kommentarer:
Hälsningar från : Mia

Ja du, den frågan får du nog inte ett jämlikt svar på!


Jag tycker att:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits