sicket elände

sonen har spelat fotboll. De vann. Det var ju bra....

Men innan matchen var slut fick han avbryta. Han hade fått en smäll på näsan.

Så nu har maken och sonen suttit på sjukan. Där fanns ingen doktor som kunde fixa sonens sneda näsa....

Han fick dock en remiss till sjukhuset i grannstaden. Som alla vet är det inte enkelt att få kontakt när folk befinner sig i i sjukhuslokaler. Så när de väl ringde så var det ju ett antal frågor som skulle ställas.

Dottern tyckte att jag inte frågade relevanta frågor.

Och hon hade väl rätt i att det kanske hade varit intressant att fråga om den var bruten. 
- Svar: Ja det var den förmodligen.

Jag undrade mer över hur han skulle kunna komma fram och tillbaka till sjukhuset i grannstaden imorgon. Hur han såg ut. (måste förbereda mig mentalt)

Det maken och sonen bekymrade sig över var om när han skulle kunna stå i mål igen..... Han skulle ha hoppat in för en annan målvakt som också är skadad. Så nu ska ett tredje alternativ vaskas fram i laget.

Jag bekymrar mig mest över näsan.


Kommentarer:
Hälsningar från : olsson

Smäll på näsan- bruten näsa låter inte så bra.

Hoppas sjukan här kunde göra så han slipper ha ont iallafall.





2008-08-24 @ 22:20:14
Hälsningar från : anneli

aj, aj, aj, - ja, jag förstår en moders huvudbry. Vår son slog ut tre tänder på Innebandyturnering i våras....som jag ältade...men du det ordnar sig säkert på bästa sätt!



Hälsningar från : Mia

Jaha, det är till att prioritera olika... L

2008-08-25 @ 18:01:29
URL: http://matmia.blogg.se/
Hälsningar från : Pia

Hmmm "hur han ska komma fram och tillbaka till grannstaden "....stackars lillgrabben, hälsa honom, hoppas på snabb tillfrisknad

2008-08-25 @ 19:00:02
Hälsningar från : ullrika

sicket trassel. trasig nos är verkligen inte bra. men. det kan ge karaktär. min bror fick bruten snok i kuddkrig med en kompis nån gång innan tonåren. han ståtar idag med stilig näsa i på gräns till mellanösternklass :) så. misströsta icke mamsen. bara han inte har ont? lille fotbollsspelaren!

2008-08-27 @ 08:37:35
URL: http://akirllu.blogg.se/

Jag tycker att:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits