torsdag igen

Det var ju inte länge sen sist menar jag. Veckorna går väldigt fort.
 
Nu närmar sig sommaren. I år har vi inte bestämt alls vad vi skall göra. Det är lite konstigt. Ofta brukar vi ju åka nånstans. Men vi har inte riktigt haft lust att fundera på vart. Förra året var vi Grekland och båtluffade. Det var härligt. Det hade jag velat göra men barnen var inte så intresserade. De vill hellre på solsemester. Och då talar jag om charter. Inte kuska runt med ryggsäck och inte riktigt veta vart man ska och så. Sen börjar de komma i den åldern att de inte tycker att det är helt kul att åka med oss. Så nu har vi inte bokat något alls.

Jag och maken funderar på att lägga golv i hallen.... det är ju också en käck idé. Kanske att vi åker en vecka till grannlandet i Väster eller hyr en stuga på västkusten. Fast vi är väl lite sent ute.

Dottern är i desperat behov av pengar. Det betyder att jag inte behöver städa så mycket. Snart skal hon åka på sin första egna resa. Det bär av till Stockholm på egen hand med kompisen. De ska på Håkan Hellströms konsert på Fryshuset. Sova på Långholmen. Gissa om jag kommer att vara orolig innan de är hemma igen.

Nu ska jag snart krypa till kojs för att försöka avsluta Svensk Maffia. De sista sidorna har varit sega. Sonen går ut med hunden och det är skönt att slippa tänka på hundpromenad.

Kommentarer:
Hälsningar från : anneli

Det går säkert hur bra som helst, men visst kommer man vara orolig! Men visst kan man känna pirret i magen fortfarande när man tänker på sina första äventyr....

Hälsningar från : ejmis

Jag har inte heller tagit mig igenom boken än...

2008-04-11 @ 09:23:53
URL: http://ejmis.blogg.se
Hälsningar från : Titti

Snälla, säg att din dotter börjar närma sig 40 år... att det är normalt att det är först då man släpper iväg dom!

2008-04-11 @ 15:37:25
URL: http://dagarimittliv.blogg.se
Hälsningar från : Mia

Det är alltid oroligt första gången barnen ska iväg själva...äsch, alla gånger förresten! ;-)
Men det kommer säkert att gå bra!
Men du, Norge är väl fint?? Härlig natur och härliga människor...

2008-04-11 @ 19:04:38
URL: http://www.matmia.blogg.se
Hälsningar från : Vaniljis

Var länge sen jag var hos dig. Sitter och läser många bloggar som jag missat de senaste dagarna.
Hoppas du har en mysig fredagkväll med mys...
Kram

2008-04-11 @ 19:05:34
URL: http://vaniljis.blogg.se
Hälsningar från : Inga M

Oj då var boken seg? Jag som läste den så snabbt och tyckte den var bra. Ser fram emot att få höra Din ärliga mening om boken.

2008-04-12 @ 09:06:26
URL: http://inga.blogg.se
Hälsningar från : Inga M

Glömde! Om Du med landet i väster menar Norge så kan jag bara förbereda Dig på en prischock. Det är så grymt dyrt att äta och leva och bo där så man bör vara stadd vid kassa för att semestra i det landet. Norrmännen invaderar ju Årjäng och andra gränstrakter sommartid numera och inte bara sommartid, de bosätter sig här också som pensionärer.

2008-04-12 @ 09:08:45
URL: http://inga.blogg.se

Jag tycker att:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits