nytt på gymmet

ja inte på gymmet alltså men nytt på gymmet för mig. Jag har aldrig varit så förtjust i själva styrketräningen. Det som ju egentligen är grundidéen på gym... eller?

Så därför har jag inte så ofta gjort det program jag trots allt har liggande i väskan. Tidigare låg det iett fack  på gymmet bredvid alla andras. Men eftersom jag aldrig kom ihåg vilket namn jag sorterat ner det på och tröttnade på att leta igenom alla packar med program så la jag det i väska i stället ( och hur intressant var detta?).
image282
Men nu när jag har blivit lite äldre - hmmm -  har jag förstått att det är bra med styrketräning för att förebygga skador etc. Sen har vi ju vår långsiktiga skidplan (jag och maken alltså). Den innebär ett år till med kortvasan, då det skall presteras bättre tid och sen öppet spår
Ja, ja den som lever får se. För att jag skall kunna göra detta måste jag bli starkare och uthålligare. Dubbelstakning är ett måste och då krävs det lite mer muskelkraft än vad jag har.

Så jag bokade in en tid för ett nytt program. Och nu känner jag mig som en riktigt styrketränare. För nu är det inte de där "enkla" maskinerna som alla får på sitt första program. Nu är det lösa vikter och såna maskiner som hulkarna sitter på, drar i osv. Men jag har betydligt lägre vikter på. Och låter inte så mycket :)

Igår var det premiär. Jag tyckte att maken kunde följa med på min första runda. Så vi gick runt på mitt nya program. Vi lårcurlade och rodde mm så det stod härliga till. Sen avslutade vi med en löprunda på bandet. Vilken tid allt tog!Vi gick när gymmet stängde. Sur var jag över att missa CSI men idag har jag förstått att det inte var nåt.
Tur att jag inte stressade hem!

Idag har jag träningsvärk och vaknde mitt i natten av att jag var jättehungrig. Det gör jag ibland när jag har tränat. Lite stress är det på jobbet för närvarande så jag var tvungen att läsa en stund. Men somnade om rätt snart.

Kommentarer:
Hälsningar från : Eva

Bra jobbat Helena. Men nu får jag själv dåligt samvete för jag slarvat så med träningen den sista tiden...

Jag har förresten besvarat din fråga på min blogg :-)

Ha en skön kväll - nu loggar jag ut för idag!
/Eva

Hälsningar från : Helena

Jag har också förstått att det är nyttigt med styrketräning när man kommer upp lite i åren. Jag har haft lite ont i ryggen och tror att det hade hjälpt med att bygga upp musklerna i ryggen med lite träning. Du som tränar mycket, hur ofta behöver/ska man träna i veckan?
Ha det så gott.

2008-04-01 @ 21:54:17
URL: http://solgudinna.blogg.se
Hälsningar från : soffie

duktig du är.Hoppas du får en GODNATT!!!

2008-04-01 @ 21:58:36
URL: http://soffie69.blogg.se
Hälsningar från : Titti

Vad duktig du är! Längtar till att jag får tid till att komma igång ordentligt igen, sen är det ju roligare om man kan träna med gubben!

Nu får det bli barnvagnspromenader för min del, men det går det med!

Ha en skön dag, hoppas du inte har allt för mkt träningsvärk!

2008-04-02 @ 08:14:10
URL: http://dagarimittliv.blogg.se

Jag tycker att:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits