våt men lycklig hund

Nu är hunden av med tratten. Hela han är en annan hund. När vi var ute på kvällspromenad så konstaterade vi att han var piggare, raskare och ja hela han verkade gladare. Jag tror att han drabbades av en mindre depression när han var tvungen att gå runt med tratten. Nu har han också fått bada. Något som han normalt sett inte är överförtjust i. Men även detta verkade helt överkomligt när han inte behövde ha den skämmiga tratten på.
Nu ligger han och njuter av att kunna röra sig som han vill. Våt men lycklig.
image112

Nu har jag ett problem. Efter trattepisoden har han fått lite svamp i sina öron. Veterinären sa precis hur jag ska göra med svamppulvret (pevaryl). Jag trodde att jag kom ihåg men inte. Är det nån som vet???

Kommentarer:
Hälsningar från : ejmis

Skönt att han mår bättre!
Trattar brukar kunna få hundar att skämmas har jag märkt.
Ang Pevaryl, titta på fass.se där finns säkert alla instruktioner.

Hälsningar från : Badtanten

Jag tror att det är badet som har fått vovven att må bättre.

2007-09-18 @ 20:49:45
Hälsningar från : Jag

FASS är extremt människoinriktat:). Jag får väl ringa till veterinärstationen....

2007-09-18 @ 21:02:08
Hälsningar från : olsson

Klart han är glad utan tratt,vem hade inte varit det
Tipps till din nästa skagenflickorstemafest
Trattfest
Du vet ju nästan hur det känns.

2007-09-18 @ 22:53:06
Hälsningar från : eva

Det låter bra att det finns svamppulver. Min hund har konstant öronsvamp och inget hjälper. Ska försöka få sådant pulver. Lycka till! Han ser ganska nöjd och vacker ut utan lampskärm ;)

2007-09-19 @ 07:50:03
URL: http://www.insyniettvardagsliv.blogg.se

Jag tycker att:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits