när natten nalkas

image101

kan man göra olika saker. T.ex. vara hemma och somna framför tv:n, läsa en bok eller ja det finns många sakern man kan ägna sig åt en lördagskväll
Igår ägnade vi oss seriösa filsofiska funderingar över allt och ingenting. Det gjorde vi hemma hos våra vänner på futonerna i deras uterum. Pojkanrna engagerade sig även i landskampen. Vilket visade sig vara tämligen meningslöst. Jag menar de gjorde ju inga mål.....
Diskussionerna stördes endast av bubblandet från vattenpipan och kluckandet från glasen. God thaimat bjöds ur den nyinköpta wokpannan. Det var en mycket bra avslutning på dagen. Eller början på en ny dag om man så vill.

Tidigare under dan hade vi varit hemma hos en familj i sonens fotbollslag. De bjöd hem hela laget med familjer. Det tycker jag i och för sig är ett berömvärt initiativ. Killarna hade kul och vi hade trevligt. De hade verkligen ansträngt sig. Ordnat tipspromenad. Barnen fick åka wakeboard. Sen bjöd de på grillat, av en massa olika slag. Att de dessutom bodde i ett hus som utifrån såg ut som en tillbygd sommarstuga, men på insidan rymde många rum och i källaren en pool med en rejär relaxavdelning gjorde oss alla grymt imponerade. Men det bestående intrycket efteråt var att det är kul när folk anstränger sig för att många ska få det trevligt.
   

Nu ska jag göra lite svensk husmanskost till familjen. Köttfärslimpa. Önskat av sonen.

Kommentarer:

Jag tycker att:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits