hyfsat bra mamma

image120

En riktigt bra mamma bakar kanelbullar på löpande band och gör en massa andra bra saker. Jag tycker jag är en hyfsat bra mamma som i alla fall gör goda pannkakor till den väldigt hungriga trettonåringen.

Varje gång jag gör pannkakor tar jag fram en kokbok som jag fick när jag tog studenten. Jag fick den av min mammas faster Greta. Hon var folkskolärarinna av den gamla stammen. Hon köpte en kokbok med fotoillustrationer till mig. Ett foto på samtliga ingredienser till varje recept samt steg-för-steg-anvisningar med tillhörande foto. Bra-att-ha-sak tyckte hon som inte hade några högre tankar om min kokkonst.

Vad hon lyckades med var i alla fall att ge mig nåt som gör att jag alltid kommer ihåg henne.

Kommentarer:
Hälsningar från : Pia

pannkakor är lika gott som det är tråkigt att göra dom :)

Hälsningar från : Ulla

Pannkakor är min mans passion, men om det ska stekas pannkakor till honom så går det åt otroligt många och den orken har jag inte så ofta, så pannkakor är sällsynta hos oss.

2007-09-26 @ 20:42:55
URL: http://ulla67.blogg.se
Hälsningar från : olsson

Men frågan är
Severar du med socker på??

2007-09-26 @ 22:47:26
Hälsningar från : Cajsa

En kokbok i form av pekbok, inte helt fel. Hahaha.

2007-09-27 @ 07:37:40
URL: http://newme.blogg.se
Hälsningar från : eva

Det vattnas i munnen när jag ser bilden. Kan känna doften. Själv åt jag ärtsoppa igår. Hoppade över pannkakorna då jag gillar sylt och grädde som tillbehör. Håller igen nu...

2007-09-27 @ 10:39:34
URL: http://www.insyniettvardagsliv.blogg.se
Hälsningar från : Jag

Olsson: Jag serverar de igår med hallonsylt.Och med socker och kanel!!

2007-09-27 @ 21:12:50
Hälsningar från : olsson

Kanel va nytt,låter gott
Ring mej nästa gång du bjuder på pannkakor.
Är van vid lingon och socker.

2007-09-27 @ 21:46:20
Hälsningar från : Jag

Skall försöka komma ihåg det

2007-09-28 @ 17:57:52

Jag tycker att:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits